Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettkör-travsport
Läst 1199 ggr
GuineaPiggy
0

Jag vill lära mig köra!

Hej, som jag har förstått det är det många som sysslar med körning här på Gotlandsruss i fokus.

Jag är intresserad av att lära köra häst, och har letat som en galning efter klubbar som verkar lära ut detta, dock förgäves.

Alla klubbar jag har hittat verkar rikta in sig på folk som äger egna hästar och aktivt kör/tävlar med dem. Jag har hittat "körskolor" i Sverige, men inga alls i närheten av där jag bor (Göteborg).

Vad skulle ni rekomendera att jag letar efter? Just nu känns det som att jag är öppen för nästan allt, är jättesugen…

Verkligen tacksam för svar!

Har postat samma fråga på Shetlandsponny och Körning i fokus.

Hey, I know you!

kakan89
0

Kuskföreningarna här omkring brukar ha nybörjarkurser men då är det ju främst brukskörning men i början spelar ju inte detta någon roll.

Annars skulle jag ta kontakt med någon duktig kusk och fråga om privatlektioner på dennes häst/ar.

GuineaPiggy
0

Vad är det för kuskföreningar?

Hey, I know you!

bubbe
0

I Stockholmsområdet finns det minst tre ridskolor plus vi själva med körlektioner, men det hjälper ju inte dig i Göteborg. Det finns ju dock många kuskar, så försök ta kontakt med nån av dem och se vad de vet om frågan, eller om du kan ta lektioner av någon.

bubbe
0

Gå in på www.ridsport.se och kolla körningens sida. Där hittar du alla zon- och distiktsgrenledare som du kan kontakta.

janehellen80
0

Åby har ju …

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

kakan89
0

Jag antog att det fanns ett sådant i varje län men det gjorde det viss inte. Kontakta nordsvenska föreningen då, de brukar också anordna körkurser :)