Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettsäljes
Läst 3681 ggr
Fiffilura
0

Valack lånas ut till körning.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Med stor tvekan skriver jag detta.

Jag har bestämt mig för att låna ut min pärla Barlder. Balder är född 2007 och är e Vidar.

Han är mycket körd framför allehanda don som vanligt 4-hjulsvagn, rockard, potatiskupare, höräfsa, släde, plog. Han är mycket körd i skogen med olika slags vagnar, kälkar och sax.

Han är lugnet själv, det finns inte mycket som får Balder upprörd. Det kan vara när han vill stanna för att hälsa på folk eller ta en tugga gräs. Då blir han sur, stannar och stampar lite, men går snart att övertala.

Vi har fastnat i skogen med vagn och virke,  hans helbror har gått omkull när vi körde i par, vi har kört fast, vi har mött stora maskiner utan att han blir upprörd.

Balder har varit med på en skogsmässa med mycket folk, maskiner och andra hästar.

Han har varit med på "Barnens dag" och dragit vagn med barn….

Balder vill arbeta som körponny.

Jag lånar ut honom på obestämd tid. Det ska vara hyfsat nära Uppland och jag vill ha referenser. Ordentligt kontrakt skrivs.

Fia

Fiffilura
0

Tilläggas bör att jag tagit detta beslut då jag inte har den tiden han förtjänar. Min döttrar tävlar och tränar hoppning och dressyr på andra hästar och mit intresse ligger i ridningen. Tyvärr.

Fiffilura
0

Vill tillägga att jag inte lånar ut honom till ridning då det inte funkar så bra. Visst funkar han att rida ut på, men inte till träning, tävling eller som barnponny.

Han skulle säkert passa till ponnytrav men han är inte alls tränad för det utan för brukskörning.

Fiffilura
1

Här är en bild från förra helgen då vi fotade inför ett kommande projekt som handlar om fäbodlivet. Vi lastade (klövjade) Balder och hans mamma Ozzy fulla med saker som lät, dinglade. Ibland åkte sadeln på sniskan (vi var inte speciellt duktiga på att klövja….) och ibland fastnade hela paketet i något träd….. Båda hästarna var hur lugna som helst……

(Detta är en bild som inte kommer att användas utan som en medhjälpare tog. Jag har sett de färdiga bilderna = fantastiska. Fotografen Jan Storm tog de "riktiga" bilderna.)

Fiffilura
0

Jag har en film i mobilen som jag vill lägga upp här. Hur gör jag?

brukskorningskusk
0

Ser verkligen ut som gammal bild från den äldre tiden. Fin! /A

Fiffilura
5

Nu har Balder ett hittat en bra fodervärd som kommer ta tillvara på hans kvaliteter!

Annonsen är således ej aktuellt längre.

/Fia

Inlägget är låst för nya kommentarer