Ensamma hästar
funderade över den lagen om hurvida man får hålla hästar utan sällskap. har den gått igenom eller inte?
Spelar väll igentligen ingen roll, då det är flockdjur vi håller på med och som bör behandlas som sådana….men jag tror tuvärr att man får ha ensam häst om dom kan se andra eller har sällskap av annat kreatur eller om du själlv går in som sällskap, tokigt tokigt

Finns tyvärr ingen lag för att man inte får ha hästar ensamma, de BÖR ha sällskap säger lagen.
Precis och utan hänsyn till flockdjuret som det faktiskt är

Men en liten undran till den som vet?
Om/När den lagen skulle gälla, som säger att man inte får ha häst utan sällskap, Hur menas det då? Måste man ha minst två hästar i samma hage? Eller räcker d om man har hästar går i hagarna bredvid varandra? Jag menar, vissa hästar går ju helt enkelt inte att ha ihop med varandra…
"En tanke tänkt i trygghet, upprepade gånger, har en tendens att bli verklighet"

Det ska räcka om hästen kan se en annan häst.

Om en häst går helt själv utan att se häst/något annat djur, i en liten hage bör väl ses som lite plågeri ?? (Tänker nu på en häst som inte ser ut och må så jättebra)

#6, det är tyvärr inte olagligt att ha en häst ensam…
Det är på väg att införas en lag om att man inte får lov att hålla ensamma hästar. MEn jag vet inte hur det går i förhandlingarna. Men man hoppas ju på att de går igenom. och då antar jag att man inte får ha en häst ståendes själv i ett stall eller inte kan se någon annan i hagen, men givetvis måste dom få lov att gå ensamma i hagen. Vissa går ju inte att ha ihop.

oki… tack då vet jag…
"En tanke tänkt i trygghet, upprepade gånger, har en tendens att bli verklighet"
Det SKA komma en lag nu att hästar ej ska gå själva, vet inte om de va från nästa år? Tycker inte att man ska köpa häst om den måste stå själv hemma …..de räcker ju med att de ser annan häst iaf, vissa går ej o ha ihop ju =)