Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 675 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 12-09-24

Godmorgon i landet!

Strålande solsken och någon minusgrad. Sara skjutsad till bussen, hingsten utfodrad och ved inburen.

Igår var det helhäst-söndag, vi var först till vitsand med Debbie och Mysli, och sedan ut med Mysli, Röros och FLisan.

Idag kanske vi hinner ut med några ikväll, får se! Det blir ju mörkt rätt fort, ska man ut vid halv sju är det reflexer på som gäller, annars är man helt osynlig när man är på hemväg.

PernillaJ
0

God morgon!

Här är det spännande, har haft en grävmaskin här i en timme som håller på och snyggar till uppfartsvägen. Stenbumlingar, rötter och gropar ska bort, och så ska det på mer kalksingel. Nyss for grävmaskinen iväg, behövde tanka diesel eller kaffe kanske?, så jag passade på att slinka in och äta frukost.

Mycket frost i natt, +2 just nu och solen håller på att ta sig upp över trädtopparna. Om några timmar ska jag åka på lunchtrav i Rättvik, hoppas det mesta grävarbetet är klart innan dess.

Förresten kan jag ju inte ta mig av gården om det inte är klart. Borde kanske varit mer förutseende och parkerat bilen på byvägen i går kväll, men det är så dags att tänka på det nu.

Tittut
0

God morgon!

En hel del att stå i efter att haft förseningar i datoranvändandet och stundande långmöte i morgon. Solen skiner men även här har det varit kallt. Barnen började fundera över vintermössor och vantar, så det är väl bäst att börja gräva i lådorna igen, men det känns lite okul.

Ha en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

säsongens första avåkning på 373:an mot stan idag på morgonen Skrattande Nu börjas det…

trolldalen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Förmiddag!

Tre månader till jul!

Kallt minus 3 i morse, men verkar bli en fin dag med sol.

Hemkommen från besiktningan av hästsläpet, bara tuta å köra två år till.

Är så nöjd med läckösläpet…katten också!

Ha en bra måndag!

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri