Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettveckans-russ
Läst 6298 ggr
Miica
3

Veckans Russ ~ Gunni 5069

Här får ni läsa om ännu ett brunt gotlandsruss!

Gunni 5069 SE 30-07-1297

Gunni är född 2007 på stuteri Rungegård i Tingsryd
Hon är 124 cm hög och brun utan tecken.
e. Juniper 530
u. Nusina 3844
ue. Jidon 252
Ägare: Stuteri Miica, Marica Johansson
Hemsida: www.stuterimiica.com

Egna meriter:
Gunni visades som treåring på sommarpremieringen i Tingsryd, där hon gick 9 i en ring av 12 treårsston. Hon fick 38 poäng och klass 1.
Hon kvalades även till travet förra året och har ett rekord på 2.39,8. Endast gjort tre starter.

Ägarens egna berättelse om Gunni:
Här hemma kallas Gunni för Kakan, minns inte riktigt varför de blev så men så blev det iaf!
Kakan är mitt första egna gotlandsruss och köpte henne i augusti 2009.
Detta är en ponny som man kan lita på i alla lägen och hennes lugn föll mig i smaken!
Men allt har inte varit smärtfritt, vi har haft oss en liten dust på banan under en träning en gång. Kakan kände sig antagligen trängd på ngt vänster och reste sig rakt upp, jag for ur sulkyn och hon galopperade 2,5 varv i bakvarv. Vi försökte förstås få stopp på henne innan men de va omöjligt, men sen saktade hon av självmant och va hur lugnt som helst!
Envis som man är så va man ju tvungen o köra henne igen, dels för att själv inte bli rädd och sen för att hon skulle förstå att de inte va ngn fara.
Hon har aldrig tränat så bra som efter detta. Vad vi lärde oss av detta? Jo hon behövde enormt mycket uppvärmning innan ett lopp!
Men Kakan är inte bara inkörd, hon är även inriden. Väldigt pigg och framåt men snäll!
Vad som är mest spännande inför nästa år, är ju att hon är betäckt med Castello 628 och vi hoppas på ett fint litet föl efter dem två!