Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 522 ggr
Anna-Uppsala
0

Godmorgon 20 juni 2007

Här är det en underbar sommarmorgon, med solsken och en grönska som nästan bländar betraktaren!
Jag vet inte riktigt vad jag gör uppe så här dags, men jag vaknade och kunde inte somna om, så det var ju lika bra att gå upp och ta en koppsi kaffsi och sätta sig vid datorn.
I går kväll var Gerda pigg och tämligen förbaskad för att hon inte får gå ut och äta grönt gräs. Hon har fortfarande lite puls i kotorna fram, men är nog på bättringsvägen får man hoppas - och jag är så GLAD! Lilla sötnosan … ;)

Hoppas att ni får en jättefin dag allihop!

StuteriSolo
0

Morgonstund har guld i mund! Jag har också vaknat utan väckarklockan idag, skööönt! Igår gjorde jag klart i trädgårdslandet och vi hann med att köra shettisarna, Sara körde Primula hemma första gången. Idag ska jag jobba hela dagen som omväxling, och vi ska släppa Primula och Myria till de andra i sommarhagen.

Tittut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God mårning!

Solen skiner, majsigt! Jag och barnen skall göra kreativitetsövningar idag, det låter väl kul… Jag är på Droppsta Bisse, dina gamla tassemarker. Det fungerar jättebra, och är en supermysig miljö för ungarna, med mycket att inspireras av.

Jompan har tre nya ston i hagen och är ömsom glad och ömsom besvärad. De är lite instllsamma, och det gillar han inte riktigt. Han är den gammalgadgs uppvaktande typen som inte vill bli förförd själv verkar det som…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Anna-Uppsala
0

Stackars Jompan - det är inte lätt att vara oemotståndlig! ;)

Tittut
0

nä, han kanske är rädd att bli kallad gubbsjuk eller nåt värre?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

VeronicaP
0

Morrn morrn , här skiner solen och det verka bli en fin dag idag med, Ska jobba idag med och borde väl handla med det får jag försöka lura på sambon att göra i stället *ler*.

karisma
0

God morgon bra väder nu får man se om det håller i sig så att man kan börja slå

#2 jompan har ärft det efter sin far att man ska vara en riktig karl

ha det gott

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

ryttarn
0

Godmorgon!

Inte lätt för Jompan i dessa femministtider….Skrattande

Även Monis är lite brydd. Han har just nu Josephine och Jubla hos sig, problemet är att bägge damerna lider av svår svartsjuka och vill inte riktigt tillåta Monis att betäcka det andra stoet….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Odena
0

God morgon !! Här är det härligt väder och himmeln lyser härligt blå och det är vindstilla & varmt. Idag skall det bara slappas i solen x)

amandahandersson
0

God morgon!
Solen är framme här idag. Moln finns det också… *suck* När ska vi få bra väder!?
Idag ska alla hästar köras. Eller ja, det beror ju på hur det är med Zolles ben. Hoppas verkligen att det är OK!

entill
0

God förmiddag!

Idag slutar körlägret på Sundbyholm, och det blir lungt några dagar över midsommar. Jonis blir kvar ett tag här i Eskilstuna, och skall besöka ett sto i Stora Sundby.

Man ska väl inte skryta om sina egna hästar, men det är svårt att vara ödmjuk när man har en Jonis. Han har jobbar minst 3 pass om dagen i nästan en vecka nu, och tålmodigt burit eller dragit nya ungar varje pass, alltid med samma goda humör. Och gissa vem som var minst svettig och mest framåt, jo gamlingen.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

entill
0

Är bara tvungen att skicka en bild till från lägret. Det är Malena Nogerius som rider tandem med 4-åriga Troya Viking och med 2-åriga Montro som förlöpare. Båda stona e. Trojka Viking. Troya är u. Foya och Montro är u. Tejas Monita.

Visar att travträning inte bara är "springa fort".

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Odena
0

#8 nu har jag ljugit igen för nu är det verkligen ingen blå himmel utan grå och regnet hänger i luften, det bara vill regna i pållarnas hö hela tiden =(

Miii4
0

Goddaggg!!
Ingen tillgång till internet i ny lägenhet så är hemma hos päronen :). Skrev igår att jag skulle återkomma med resultat från axevalla, och vi Vann :D ;D. Härligt, Zamir var 3a så 1600 kronor in! :)

På fredag blir det besök hos hingsten!!!

Odena
0

#13 Grattis till de bra placeringarna =)

[Croneld]
0

Go´kväll! Idag har jag varit på Hage mark, en jättemarknad med frukt, grönskaker, fisk, nötter, t-shirts etc, etc. Tog flera timmar att gå runt och pengarna rullade.. Sen tog jag en tur till havet där jag satt i sanden ett par timmar alldeles själv och såg på det stormande havet trots det fina vädret. Sen har jag hunnit vara på mottagning i ambassörsparets resident med min syster man och minglat. Hur ofta har jag långklänning, målade naglar, solbränna och står med ett glas vin i handen, äter snittar och talar med främmande diplomater??? Oftast är det det vanliga jobbet eller en mockargrep i handen..

Nu ser jag fram emot vad morgondagen ska erbjuda!!

Miii4
0

#14 tackar :D