TREC- någon som testat?
Har äntligen varit och tittat på information om tävlingsgrenen TREC (”Technique Randonnee Equestre de Competition”). Har varit sugen i flera år men inte kommit i väg. Och det verkar precis så kul som jag tänkt så nu får jag börja träna;) Dottern tyckte ochså det verkade skoj så i eftermiddag blir det att bygga några små enkla "hinder" och se hur det går. Är nu givetvis nyfiken på om det är någon som håller på med det med sina russ. Ja eller med annan häst/ponny ochså givetvis 
TREC har inga krav på att vuxen ej får rida ponny så det borde finnas någon som håller på med det här? (Ligger ej under Svenska RidsportFörbundet)

Har hört lite vagt om det men inte testat själv, men det verkar skoj :) Är typ lite som bruksridning va :)
Carpe diem!

Ja det är det t.ex. slalom, låga grenar, broar, grindar, står stilla mm. Orientering & "gångartskontroll". Tre olika moment.
Åh! När det kommer inom körning och i västra/södra sverige så är jag lätt på med mitt russ!! :D

#3Ja det verkar riktigt kul med det ochså! Hittade en länk med körning, om man hoppar ca 4 minuter in i filmen kommer det treckörningshinder
http://www.youtube.com/watch?v=PpaW97SCDTA&feature=related
Kan inte ett ord franska men sökordet på trec-körning är Trec en attelage. Kanske någon i sverige sombörjat redan? ;)