Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 643 ggr
Tittut
1

God morgon 20120910

Åter måndag!

Barnen lämnade vid bussen och en ny arbetsvecka tar vid efter en intensiv helg med utställning i lördags och premiering igår, men det har varit trevliga dagar.

Nu bara att ta tag i arbetsuppgifterna som vanligt.

Ha en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Saxat från en dubbel morgontråd från Stuteri Solo:

Godmorogn i landet! Soligt och kallt, frost i gräset här och där. Burit in vec och tänt i spisen, idag var det läge för en brasa. Gårdagens utflykt till Tornio var trevlig, Sara fick köra Primula i ett lopp, trav i finland var intressant att se, det var 16 hästar med i flera lopp! Ponnyoppet gick före första loppet, så vi hann se några lopp innan vi vände kosan hemåt. Idag blir det butiken, få se vad Sara hinner med, hon slutar två men kommunikationerna är ju så fantastiskta så jag vet inte om hon är hemma halv sex eller tidigare.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

garrilina
0

God förmiddag! Uppe på darriga ben efter ett dygn i sängen med hög feber och förkylning. Inget jobb för mig i dag får se hur det blir i morgon just nu känns det inte så.

Typiskt när man blir sjuk är att det är halva styrkan på hemmaplan just nu blir mycket häst och stall för 1 pers. Men vi har ägarna till våra två inhyrningar som är guld värda, den ena ryckte ut i går kväll när dottern kom efter en dags tävlande och hade stallet ogjort och den andra kom i morse.

I dag kommer vet. för att ultraljuda halvblodet och se om det blivit något resultat av Dearg och henne, sen blir det tandkoll på ett av varmbloden också. Få se om jag orkar mig ut.

Ha en bra dag, nu ska jag inta soffläge.

murkla
0

God Förmiddag!

Ingen sol i dag. Känner mig slö i dag. Men de blir ridning i kväll.  Sedan jobba två dagar sedan till Turkiet 1 vecka. behöver värme och sol.

De finns saker som jag borde göra men .. .. putsa lokselen och lite mer läder.

Ha en bra Månadag Alla.

PernillaJ
0

God förmiddag!

Jag huttrade och frös på tävlingar i flera timmar igår, burr vad kylslaget det kan upplevas trots att termometern inte visar så himla kallt egentligen. Nationell ponnyhoppning, Mockfjärdsspelen, tyvärr kliniskt fritt från startande gotlandsruss.

I övrigt har jag haft en produktiv helg, med pyssel hemma runt husen och leverans av 20 storbalar. Känns skönt att ha ungefär halva årsbehovet av grovfoder på plats här hemma.

Idag är det halvklart, ska jag vara positiv är det uppehåll i alla fall. Jag ska åka till Rättvik om någon timme, för unghingstkastrering. Min Roffes beteskamrater blir valacker, själv får han behålla sina stenar - ett tag till i alla fall.

Jag är nyfiken på hur det går för russen på premieringen i Hjärnarp (länk till tråden). Hoppas på rapport!