Godmorgon 19/6
Här skiner solen idag igen, även om det kom någon regnskur igår, det blev nästan vått på marken. Vi körde Yazzå och Mysli igår, och svängde upp mot GRanträskmark, åt det hållet kör vi aldrig, så det var premiär. Vi körde sex km uppförsbacke innan vi vände hemåt. Mysli sprang ifrån Yazzå på slutet!!! Fast Yazzå drog förstås maratonvagnen och Mysli en sulky. Idag ska jag jobba och försöka få ner resten av fröerna och så ska vi köra shettisarna.
Morrn morrn! Idag ska jag bila ner till södra Holland och se mig omkring i landskapet. Kanske får jag syn på några hästar. Vädret ser strålande ut. Ha det så gott!
God morgon!
Nyss uppstigen. Tog mig en välbehövlig sovmorgon, men känner mig segare än på länge. I dag skall barnen och jag tälja, så det är bra om jag är alert…. Plåster packat!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

skönt med sovmorgon klev inte upp förrens kl sju så då blev det brottom dax att göra ordning redskapen för höt önskade att man var stark som en björn och inte klenis fast allt brukar ju oedna sig ha det gott
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God förmiddag!
Dagen idag kommer bestå av en resa på 27-28 mil till Axevalla, via värnamo för att hämta hästskötaren Camilla Nilsson-Borg xD.
Får hoppas pållarna är på g idag, fast Ina ser ut som om hon redan är dräktig! :)
Återkommer imorgon med resultat.
I em ska vi åka till farmor och farfar och äta tårta - yngste sonen fyller 13 år i dag, så nu har jag två tonåringar här hemma, och inte ett enda barn! Tänk vad tiden går fort!!!
Gerda var mycket bättre i går och det känns som om vi kan se framtiden an med tlillförsikt, trots allt. Hon rör sig bra inne i boxen och är lika pigg och glad som vanligt. Puh, det är verkligen en LÄTTNAD! :)

God förmiddag!! Här skiner solen men det är lite monligt och precis vindstilla. Nu har man ju ingen häst hemma då 2 är utlånade och 2 går på skogsbete i väntan på komma på utställning och börja träna till dubbeltravet i Augusti då jag vet att min treåring kan ha lite chans att kunna trava på riktigt fort ( om hon vill) =)

God eftermiddag! Här är det lite mulet, men inget mig emot, lättare att handkas med hästarna när inte solen ligger på.
Ska ut och köra snart, och sedan göra otroligt roliga saker som att städa ur höförrådet, städa stall och mocka.
God eftermiddag!
Idag var Zolle varm på höger bakkarlled efter lunkpasset… Han drog åt sig benet, men visade ingen hälta… Sköljde av benen, och nu går han i hagen med bästisen Juppe har det bra.
Får se imorgon hur benet ser ut, annars blir det nog ingen start nästa vecka… Jag som tränat så mycket, och Zolle som är så fin! Attans!
Aja, vi hoppas på det bästa.
Ha're gött!
Lunchtrav! Lova galopperade och blev diskad…….Blåser lite, ganska varmt. Nu skall Brådis ha sitt kraftfoder! Ha en skön kväll!