God morgon 18 juni
Vilken morgon allt är grått och blött Men i Hjärtat bara varmt för i går kom Karismas Miss Universum e. Komet u. Naima hem Äntligen har jag blodslinjen tillbaka Ibland tänker man sig inte för och säljer sista stoet för man tror att det ska bli fler Ett stort tack till Sara Karlsson som gjorde det möjligt för mig Så får jag säga grattis till Plomona som tog guld igår och placerade sig på travet lördags Nog svamlat ha en bra dag i hela långa landet
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Vad kul Malin, att du fått tillbaka Miss Universum. Det är därför jag behållt tre döttrar till Welinda, man vet aldrig…. en eller två kanske skall avyttras, men jag vill se vad de går för först.
I dag skall jag börja med en slöjdklubb för barn som skall vara under fyra dagar. Lite pirrigt är det. Vet inte riktigt hur detkommer att funka, men vi skall prova. hoppas bara att det inte ösregnar hela veckan.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Här är solen mest framme, även om moln finns på himlen. Jag ska jobba idag, och så ska vi ut med alla hästar då helgen inte varit gynnsam ur hästkörarsynpunkt. Däremot har vi hunnit med en hel massa annat. Hästarna är inte nöjda med att gå i tre hagar, Sigrid och Duff i sommarhagen, Myria och Primula i trädgården och de övriga i vinterhagen. Det tutas över nejden med jämna mellanrum ska jag säga…
Hallå! Har varit i Karlskrona på kalas i helgen, lite jobbigt att åka bara 2 dagar, men det går……och så finns det ju IKEA i Kalmar nu! Regn har vi fått, men bara lite "håiskämme", gissa vad det betyder :) Lunchtrav i morgon, Lova startar, visar dom en glimt från russtravet på TV tro, eller är det som vanligt trots "storhäststatus"?????
Jag är helt slut efter helgen - Gerda fick fång i lördags, så det blev hovslagare, veterinär och hela kalabaliken, ni vet … *suck*
Stackars lilla Gerda - jag har ju haft en fånghäst tidigare och det gör ju så himla ont på den stackars hästen! Desssutom är det en massa extra jobb och passning framöver, inget sommarbete på somrarna, försiktighet med all mat, och sist men inte minst - hon kanske inte kan få det där enda fölet jag planerat att hon skulle få.
Ja, vad gör man annat än håller tummrna för att hon blir okej snart den här gången, åtminstone, och så får vi väl se framtiden an helt enkelt!
#1 - Vad kul att du fått hem Miss Universum igen! Förstår att det känns härligt! :)
Kul Malin, i kväll ska jag lägga in bilder på fölet. Har precis fått dem och han ser fin ut. Känns konstigt att se honom på bild bara. De sa att han var brun som en älg och liten. Men har ser redig ut och färgen får du se på korten. Det ska bli kul att få se din nya också.
Igår var jag på Parker Beachclub vid Kaijkduin(havet) och fikade med pappa. Plockade snäckor vid strandkanten och bara njöt, idag har jag gjort Haag och nu är vi på väg till en strandpromenad med butiker. Ska strosa omkring lite och mysa. Jag har också lokaliserat en hästsportsbutik..
God kväll.
Jobbade i morse och hade en rejäl huvudvärk när jag kom hem i eftermiddags. Gick och la mig en stund och somnade så klart. 
Vaknade av att hundarna var helt tokiga. När jag tittade ut såg jag att Effis fodervärd stod på stallplanen. Hade helt missat att de skulle komma med henne idag.
Nu står hon i alla fall i en box i väntan på att få komma ut till Camillo. Hoppas bara hon tar sig så hon kan åka tillbaka snart igen. Lite trist om hon ska tappa all kondis.
I morgon är jag ledig. Jippi!!!