Godmorgon 12-08-30
Godmorgon i landet!
Mulet och grått, regnmolnen samlas runt sjön, tycker de kan ta en annan väg och skicka ner litet solsken istället.
Kört Sara till bussen, matat hingsten och burit in ved. Säsongens första morgonbrasa, 18 grader och rått inne gör ingen glad. På tok för litet solsken oc ingen värme ute!
Butiken idag, få se om jag får skjutsa hem Sara från skolan så hon hinner ut med någon häst, hon slutar två och är annars hemma fem..
God MOrgon!
Ser ut som solen kommer till Malung i dag!
Invätar frukost bestyren snart.. Och städning. är på jobbet nu.
Min halsont börjar att ge med sig lite så de är skönt de. Äntligen!
Slutar ska de tittats på tapeter, som sambon får vara hemma o tapetsera när jag är utomlands.
Sedan blir de nog en promenad med Murkla i skogen.
Ha em bra dag!

God morgon!
Jag var på trevlig födelsedagsbjudning igår, och åt väldigt god och mäktig chokladkaka. Känner mig inte sugen på någon frukost idag, får väl äta brunch senare kanske.
Stambokföringsavgifterna droppar in i en jämn ström. Hittills är det ca 97 ston tre år och äldre visade, och 53 stambokföringsavgifter erlagda. 38 diplomston har det blivit, men det är flera platser kvar där det är visningar i september. Tyvärr är det, som vanligt, segt att få in protokollen från arrangörerna. Men jag hoppas kunna börja skicka ut stambokföringsbevisen om en månad, i början av oktober.
Jag har inga bestämda planer för den här dagen, får se vad jag hittar på - en tur ut till hästarna på stora betet vore trevligt.
Hörde på vetenskapsradion om upptäckt av gen som styr hästens gång - väldigt spännande upptäckt. Fast det visste vi ju redan; att förmågan till att gå i passgång eller trava riktigt fort i lopp är ärftlig. Läs mer här, länk.

God morgon
Här regnar det och är grått och trist , det är verkligen varierat väder igår var det sol och 22 grader på kvällen och ännu varmare på dagen. Som tur är så är de inte kallt ute i alla fall, man får vara glad för de lilla ;)
Idag är de dags att åka och vecko handla , de är ju passande när vädret är så tråkigt.
Ha en bra torsdag

God förmiddag.
Grått och mulet här och ca 15 grader, blä, inget vidare motiverande väder. Har fixat av en del vid datorn nu och ska sen ut och pyssla ute. Hästarna såg jag låg och sov i hagen för en stund sedan. Ser så fint ut när alla tre ligger ner vid varandra :) Beställde hovslagaren igår, blev inte riktigt den veckan jag hade tänkt dock, de är ju upptaget folk hovisarna ;) men det blev bra tid ändå :)
Ha att bra.
Carpe diem!