Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 590 ggr
StuteriSolo
0

God förmiddag 12-08-27

God förmiddag i landet!

Här häller regnet ner just  nu, det är utlovet 20-40 mm regn idag, inget sm  jag känner att vi behöver dirket, men det är bara att se glad ut ändå.

Igår var vi ut på söndagsritten med lilla kusinen, Jag red Röros som inte lbivit riden på länge, utan bara körts i par med Mysli, hon fungerade bättre nu, går mer fram och stannar inte och hoppar upp och ner hela tiden, positivt! Det gick t.o.m att driva henne litet utan att hon kastade sig i galopp från skritten eller traven. Hon KAN ju skritta och trava ungefär lika fort som de andra, men när hon bara taktar eller börjar galoppera så fort man försöker få fram hene blir ju effekten tvärtom…

Butiken idag, på morgonen har jag och Sara tvättt alla hästborstar, något som inte är gjort på flera år som förut gjordes varje sommar…

trolldalen
0

God Eftermiddag!

Efter tre veckor utan internet, så är det som julafton i dag…änligen tillgång till nätet igen.

Vi fick massor av regn i går kväll/natt, drygt 22mm. Tyckte synd om hästarna när dom gick ute i natt. Fast ligghallen finns så används den inte flitigt. I dag blåser det rejält iställe.

Tykke vart kastrerad förra veckan. Han hade två olika stora kulor, en normal stor och en mini. Hade inte varit något att visa i framtiden med dom förutsättningarna. Han får gå i killhagen tre veckor till sedan får han umgås med tjejerna igen.

Nu ska jag hjälpa gubben å packa. Ska bli skönt att vara singel igen.

Ha en fortsatt trevlig måndag!

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri