God Morgon 17 juni

Godmorgon! Här skiner solen från en klarblå himmel (som vanligt). Vi fick en liten regnskur i torsdags tror jag det var.. Lite till skulle inte skada.
Igår var vi på Joypeak festivalen i Ursviken och hade barnridning med Xtra och Felicity. Det var premiär för dem bägge och de skötte sig exemplariskt! Idag ska vi börja flytta över alla ston till sommarbetet på andra sidan ån.
Åkte till Holland i går kväll, direkt till BB, där min syster precis hade fått en litet gossebarn på 3120 gram. Calle ska han heta. Här är jag på bild med mitt lilla syskonbarn.
Fick sedan ett sms hemifrån, Toffifee fick ett hingstföl vid 7-tiden i morse. Väntar nu på bilder till fölgalleriet.
Jag missade alltså båda förlossningarna!!! Hårfint ibland, men allt har gått bra så jag är lycklig.

Här strålar solen också, vi har faktiskt fått hela 10 mm regn under veckan! Sgirid, föisen och Duff har fått komma på bete, och nu går Primula och Myria i hagen med litet mera gräs innan de också får gå över. Resterande är så feta så de får gå och äta hö ett bra tag till. Peter håller på att städa i höladan, till nästa helg är det dags att börja ta in årets skörd. Jag ska ta itu med trädgårdlandet sedan, har fått ner potatisen igår iaf:)

#2 STort grattis till systersonen och till Toffifees hingstföl, synd att du missade båda men skönt när allt gick bra . Njut nu av din tid i Holland *ler*