Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 671 ggr
trolldalen
0

God Morgon 20120818

God morgon!

Frukosten är avklarad för Beata och Jemma. Vi befinner oss på Wången, bilade upp igår em. Visste inte hur lastnings säker Beata har hunnit bli, men inga problem att kliva in i transporten var det…skönt!

Blir en intressant dag, mycke fina hästar har redan anlänt. Ska bli kul att å spana in russ hingstarna som kommer att visas här, Pelle-Russ känner vi ju redan.

Blir en kanon fin solig och varm dag igen.

Nu frukost för oss två benta.

Ha en skön lördag!

Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri

Reko
0

Vackert väder med strålande sol på Wången kan jag också intyga. Efter nordsvenskarna, som är två tredjedelar av hela premieringen är det rusen som är flest. Strax börjar körproven och solen värmer redan.

PernillaJ
2

#0, 1 Härligt att ha er på plats, jag ser fram emot rapport senare Glad

God morgon!

Litet mulet här idag, solen leker tittut bland molnen. Jag har haft sovmorgon, mjukstart på lördagen. Nu är det väl dax att ta itu med dagen antar jag.

Måste åka iväg till unghingstarnas bete och ta en träningspromenad med Roffe, som är anmäld till sommarpremiering nästa helg. Känner mig just nu rätt tveksam till att visa honom, han tycks ha glömt det där med att vara ledtam efter tre månader i frihet. Dessutom har arrangören SH som krav att alla hingstar ska visas i huvudlag med bett och kedja, vilket känns överdrivet på en ettårig russhingst. Men, det är bara att gilla läget. Roffe har haft huvudlag på sig några gånger nu i alla fall.

Laga staket, skura ur transporten och städa av stallplanen från riset efter en fälld björk står också på dagens att-göra-lista. Tror jag.

StuteriSolo
1

God middag i landet!

Soligt, men det börjar dra in moln, ska sommaren försvinna nu?

Peter och jag hann ut en sväng i skogen och plocka litet blåbär, det finns gott om varan i våran skog Skrattande

Peter skulle köra hem släpet, och så får Sara packa inför mogrondagens tävlingar i umeå.

Annars är väl planen att få klar hagen så vi kan släppa hästarna på mer bete

murkla
0

Regn i Malung.

Jag har kokat röda o svarta vinbärs saft. Gott. Man lär väl ta vara på de som finns.

Annars är de lite slapp dag i dag. Har lagat täcke och så måste jag gå en runda i Hagen i dag som någon har lyckats att riva av benspännerna på täcket… Typiskt.

Kanske en fiske tur oxå.

Ha e de skönt

garrilina
0

God kväll! Hemkommen något sliten från Wången upp kl.4.00 och t.o.r. Wången vet jag inte om det är något som jag rekomenderar Förvånad Den minst slitna i vårt gäng är 21 årige Kurant Glad Kul att få åka och visa upp sig tyckte han. Vi är jättenöjda med hans 40p med en 9:a på travet. Nu går han nöjd i hagen med Garrilina.

Nu väntar sängen.