Era gotlandsruss!
Skriv gärna om era Gotlandsruss! Namn, ålder, färg, kön, inrikning och stam. Ta gärna med en bild också. :)

Åh va sött! :)

#2 Tack. Han är en riktig charmknutte och så himla snäll, men stor 137cm mättas han till i våras. Köpte honom när han var en dag gammal och fick hem honom när det var dags från småland.
Lägger in en bild på mina två tjejer, även om de inte är russ utan varmblod. Mor och dotter. Bazooka som mamman heter är e. Zoogin och u. Twigs Gisela, som hon har super bra trav stam. Dotterns far är okänd då Bazooka vart tjuvbetäckt. Hon har jag döpt till Lady Nightingale. Bazooka är längst fram och Lady bakom.
Jag är helt ny här på Russ sidan.
I mitten av juli fick vår dotter hem sitt lilla Russ sto som heter Kruska och är ljus fux med vit man o svans. Palomino färgad tror jag det står i hennes danska pass. Hon är 125 cm i mankhöjd och kommer att fungera som läromästare till min 9 åriga dotter som kommer att rida på henne.
Vi funderar även att låta köra in henne för att hon skall få arbeta ordentligt så mycket som möjligt.
Guldhagens Frej
Hingst f. -10
e. Bloka Joker u. Pros Timera
Svartskäck och tanken är att han ska ut på travbanan nästa år :)
En underbart klok liten herre som är världens snällaste! Pysslas med av min 2åriga systerson och mina kompisar som inte alls håller på med hästar har kunnat köra honom helt själv medans jag ridit min andra häst med dom. Verkligen snäll, får hoppas det fortsätter så :)
Så Tuff JSA 666 - han er hingst, 5 år gammel, gulbrun tigrered. Han er efter Ballarina og Orusst. Han er både tilredet og tilkørt. Har start et travløb i Sverige i tiden 2.42 og han skal starte løb i Danmark.
Titan Trot - Vallak, 4 år gammel og Isabelbroget. Han har startet nogle travløb i Sverige og skal til at starte løb i Danmark.
Farmens Media - hoppe, 8 år gammel og brun. Hun starter løb i Danmark og har rekord 2.29 - Hun er også tilredet men starter ikke monté løb.
Cocos - Vallak 10 år gammel og gulbrun/dun. Han starter løb i Danmark og Sverige, hans rekord er 1.51.1 - han deltog i Danmarks Mesterskaberne i ponytrav i lørdags den 4 August og blev nummer 2.
Parabella - hoppe, 11 år gammel og palomino farvet. Hun starter løb i både Danmark og Sverige hendes rekord er 2.16.9. Hun deltog også i Danmarks Mesterskaberne i ponytrav i lørdags den 4 August og blev nummer 2.
Isak - vallak, 15 år gammel, gulbrun/dun. Han har startet løb i både Danmark og Sverige. Hans Svenske rekord er 1.59 og hans danske er 2.10. Han er nu blevet pensioneret.
Hellestruplunds Athina - hoppe, 10 år gammel, brun. Hun starter løb i Danmark og er også dansk avlet. Hendes rekord er 2.25. Athina går både monté og travløb.
Det var lidt om alle mina russ :)