Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 514 ggr
entill
0

God morgon! 14/6

Jaha, så fick man då stiga upp i denna okristligt tidiga morgontimma. Barnbarnen anlände nyss från Kalmar med 4 shettisar och 5 katter. I morgon kommer 2 russ. Shettisarna släpptes i hagen och kattmamman med 4 ungar ligger i min säng. Hästarna är här för att jobba som skolhästar på läger på Sundbyholm. Självaste kursledaren kommer inte förrän i morgon. Katterna skall flytta till grannen som behöver nya råttjägare.

Jag får väl säga som trubaduren: Nu är den förbannade sommarn här…, vilket för mig betyder att det är slut på friden. Nu ska man frakta hästar och vagnar till olika träningsplatser och vara service-team i olika sammanhang, och så ska man försöka hinna med att få några selar klara inom en snar framtid … Nåja, det är väl inte fel att slita ut en generation i taget, och vad vore livet utan allt detta?

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Tittut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Men Agge då!

Kör de slut på dig? Man måste vara rädd om sina gamla föräldrar! Mina åker bort till Hälsingland, och det kanske finns någon anledning till det också?

I natt har det äntligen regnat lite, så nu kanske det sätter fart och växa lite igen.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Anna-Uppsala
0

Jag tycker det verkar som om "di gamle" har betydligt mer ork och energi än vi som inte är fullt så ålderstigna! Rätta mig om jag har fel … ;)
Godmorgon, förresten!
I dag fyller jag alltså år, och i em blir det tårtkalas i stallet med min favorittårta: blå prinsesstårta! *mums* Visserligen kan jag själv bara äta en minimal bit, men det spelar ingen roll nuförtiden!
Annars är det mest jobb som gäller, innan sommarledigheten tar vid! :)

ryttarn
0

Godmorgon!

Är lite sliten idag efter ytterligare ett dygn med alldeles för mycket arbete. Börjar nog bli dax att byta arbetsgivare innan den berömda väggen kommer farande….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

StuteriSolo
0

Jag jobbar eftermiddag idag, och kan allstå sova till ett eller så, men det har jag aldirg gjort någon gång… Idag är det marsvinens tur att få rent i sina burar, och så hade jag en plan på att hinna köra och kanske peta ner litet saker i trädgårdslandet, som ingen hunnit se åt ens sedan det frästes i helgen. Peter är iaf på hemgång, jag väntar att han ska ringa nu. Grattis på fölsedagen Anna!!

VeronicaP
0

Morrn morrn , idag blåser det bra här hemma och lär ju bli svalare att jobba idag.

I går var jag och lämnade Mary hos Emanuel för betäckning , Tack Kristina för en trevlig pratstund och rundtur *ler*

Chirak-96
0

God morgon och Grattis på födelsedagen Anna. Har regnat här i natt typ 3 mm så totalt sedan åskan i söndags har vi nu fått 23,8 mm. Frisk och sval luft, var la jag långbyxorna nu igen???….

Får lite dåligt samvete när jag läser hur mycket du har att göra nu Agge, misstänker att det är min sele som spökar… men du FÅR ta det lite lugnt med den nu, vi överlever nog ändå!

MagganS-B
0

God Morgon…..nej det är det inte! Har inte sovit i natt mer några småstunder. Så är det att ha svärfar med demens…..Vet inte Agge, jag tror det är bättre med hästar och barnbarn! Då kan man i alla fall glädjas med dom, även om det är jobbigt ibland!

Grattis på Födelsedagen Anna, prinsesstårta är min favvo också ;)

[Croneld]
0

God kväll! I natt ska jag vaka över Toffan (det har jag gjort senaste veckan). Men nu är det verkligen på tiden att fölet tittar ut! Innan jag vänder på dygnet helt och hållet. Flört

God natt alla som tänker sova!