God morgon 2012-08-03
God morgon på er där ute! Ännu en natt på jobbet lider mot sitt slut! Det verkar vara lite mulet idag men jag hoppas att de vill vara uppehåll iaf i eftermiddag. Dagen ska bli ganska lugn iaf förmiddagen. På eftermiddagen kommer veterinären ut då vi ska besiktiga en häst för att få bort reservationen på försäkringen! Hoppas de går fint! Hoppas ni alla får en bra dag där ute!

God morgon!
Känns som att regnet hänger i luften idag. Igen. Så tröstlöst för alla som försöker skörda grovfoder att det kommit nederbörd nästan varenda dag de senaste fem veckorna. De som hann få in vid midsommar fick en fin skörd, men därefter har det varit blött.
Igår var jag iväg till Gagnef med tvååriga Vala som fick löshoppa för andra gången. Det märktes att hon varit med förut, nu visste hon litet mer vad som förväntades och kutade glatt runt i ridhuset. Jag tvivlar på att hon är någon enorm hopptalang, hon har sån där typisk russgalopp litet i nedförsbacke. Men miljöträningen är alltid nyttig.
Lillebror Vodka är redan nästan två månader så han har fått sin andra avmaskning mot spolmask; de bör göras vid 8 och 16 veckor. Vodka ser ut som en charolais, en synnerligen välmatad och kaxig fölunge. Han har inte haft grimma på sig på flera veckor, jag fick släppa ut den flera hål både i nosrem och nackrem.
Idag ser jag fram emot OS-roddfinal med Lassi Karonen som tävlar för Brudpiga RK i min hemby Västanvik. Lassi är en kraftkarl med imponerande fysik, man känner sig som en klen pygmé bredvid honom, och han har lovat att "tugga taggtråd" i finalen idag - så nu blir det åka av!

God Morgon , här hänger inte bara regnet i luften utan det har kommit ett skyfall redan, uppehåll för stunden men det kommer nog mer. #1 där står vi också med grovfodret på rot fortfarande och regn var och varannan dag sen midsommar.
Har varit och hämtat hem Kurant och Garrilina som var på väg hem från betet vid halv sju i morse. De stannade till hos stall Torstemo på vägen hem och fick låna box där i väntan på transporten. Får åka och gå igenom det sen, de har antagligen haft älgbesök, de tycker Kurant inget man ska ha nära sig har vi märkt.
Nu blir det ut mellan skurarna.
Ha en bra fredag!
God Förmiddag!
Regn hänger de med.
Har fått massags å just nu är jag värre än när jag åkte men hoppas att de lägger sig sedan. Allt sitter i höger sida . Röra på mig så jag inte stelar till.
Körninge blir svårt i dag men tömkörning blir de nog iallafall. Fixa o greja med allt tills Söndag.
Ha en bra Fredag.