Hitta gamla bedömningar på utställda russ.
Ja, hur gör man om man skulle vilja leta upp ett specifikt russ bedömning från en utställning?
Finns det någon söksida för detta eller vart vänder man sig om man bara har namnet men inga andra uppgifter, dvs varken när det var eller var utställningen/bedömningen höll hus?
Jag är jättetacksam för alla tips då detta med utställning och bedömning är något helt nytt för oss 

ibland finns det ju på blåbasen på hästavelsförbundets hemsida, om man letar upp hästen via tex namnet där, och går in på resultat.. men det är ju inte alla utställningsresultat som hamnar där…!
Undrar om inte Liselotte kan hjälp till där. (Om hon har tid
)

Jag har nu fått lite mer info, det var 2009 så han visades som 3 åring på en förrutagning till hingstpremiering.
Detta skedde på Tomelilla travbana om jag har förstått det hela rätt.
silarp, jag var inne på blåbasen och finkammade gamla listor men jag lyckades inte hitta honom där tyvärr, så jag ställer mitt hopp till er och håller en tumme för att uppfödaren ska hitta ett ev. protokoll.
Liselotte för jättegärna hjälpa till om tid finnes, jag, eller rättare sagt vi, dottern och jag, är tacksam för allt
.
Ta kontakt med Skånes Russavelsförening. Jag kan tänka mig att Anders Z kan ha kvar bedömningarna :)

Resultaten från föruttagningen i Tomelilla 2009-08-13 finns att läsa i tidningen Gotlandsrusset nr 4/2009.

Jag blev involverad i den underbara russvärlden 2010 så jag har tyvärr inte den tidningen :(.
Men om någon har den så får ni väldigt gärna skriva vad som sägs om vår Ekslätts Just Me
.
Har även skickat ett mail med förfrågan.
#6 Kanske uppfödarna kan hjälpa dig?

Jadå, de tittar efter det också, men man är ju nyfiken blå *rodnar* 

#6 Om du postar ett adresserat A4-kuvert frankerat med 24 kr i frimärken till mig kan jag skicka dig ett ex av den tidningen.

PernillaJ, absolut!
Skicka mig adressen bara så ordnar jag det.

#10 Du har PM.

Vill lägga in ett tack till er alla som hjälpt mig så otroligt mycket.
Nu har vi bedömningen, både kopia på papper och i tryckt tidningsformat 
Tack än en gång!

#12 Så bra.