Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1329 ggr
garrilina
1

God Morgon 12-07-18

God Morgon!

Ännu en grå dag, men har vi tur spricker det upp. Har varit och fodrat våra 3 som står uppstallad på banan, de har tagit de här dagarna bra. Nu laddar vi för en avslutande tävlingsdag innan hemfärd i em. Hemma har det blivit tillökning fick vi rapporterat av de som tittar till våra hemmavarande djur. 4 st. marsvinsungar.

Nu frukost och sen städning av stugan.

Ha en bra söndag!

PernillaJ
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

#0 Städning av stugan låter som en bra idé även här hemma hos mig…

Jag har "råkat" köpa en till häst. Känner mig litet vild och galen, men blev så vansinnigt förtjust i en fölunge på Lojsta när jag var där häromveckan. Efter några dagars beslutsvånda slog jag till. Det är ett brunt hingstföl född 21 maj e Tyfon 617 u Svalan 3431. Mamman är diplomsto och ELIT-premierad, har lämnat bl a Pelle-Russ 611. Jag ser fram emot att hämta hem honom i november.

Uppehållsväder hittills, annars tycker jag det mest regnar hela tiden. I eftermiddag ska jag ut och gå med mitt tvåårssto Vala med sele och huvudlag på henne; hon befinner sig i en lågintensiv inkörningsfas. På torsdag ska vi åka iväg och löshoppa för första gången, eller snarare skutta över bommar på marken. Måste leta fram senskydden, hon kommer att bli urgullig i dem!

[Croneld]
1

# 1 Men så det kan bli! ;) Han ser riktigt fin ut!

Här har det hällregnat hela morgonen, jag som tänkte slipa klart det sista på speedcarten och lacka den…hm få se vad som blir av. Vi plockade masssor av kantareller igår och funderar på att plocka blåbär någon dag.

På hästeriet händer inte så mkt med fölston. Kattungarna springer runt som tokar, men vi har öppnat dörren så de får vara ute med. Någon som vill ha en gullig kattunge, hojta bara till!

Qalaspuff
1

Godmorgon i landet!

Grått eller solsken, det varierar friskt. Igår kom en hel mm regn, mycket bättre än de 86 mm som utlovades tidigare i veckan.

Söndagsridning med lilla kusinen, idag, annars inget särskilt på schemat. Det finns massor att göra, så man vet inte i vilken ände man ska börja.

Hästanr som gick hema inatt, de stoppade huvudet i vattentunnan ihagen så fort de kom till hagen, vattnent var tydligen godare än det som finns här hemma…

murkla
0

gOD  FÖRmiddag!

hÄR i malung regnar de minsan.. Lite synd för alla dansanta folk som är här. Som de är Dansvecka här.

Känner mig slö men jag har semester så inte så kontigt!

# 1.

Jättegullig hingst. Har du någon plan att få han godkänd kanske som du valde en hingst ?

Ha en bra Onsdag!

PernillaJ
1

#4 Ingen direkt plan precis, det beror på hur han utvecklas.

#0 Ojdå, fel datum i rubriken? Det är lätt att bli dagvill så här i semestertider. Men nu har tråden i alla fall hunnit ifatt rubriken.

_de här vackra russen träffade jag igår, stofölet Nabbens Selma (född 24/5 e Gin 638) med sin mamma Nabbens Aurora 3924; i bakgrunden Nabbens Fiddeli 4702
_

palomia
1

#2 Jag vill ha kattungar =)

garrilina
0

Nu har det blivit fel här. Min godmorgontråd är skrivit den 15 och inget annat, Murkla har inte tittat på datum när hon gjort sitt inlägg Glad

Är numera hemma igen och dessutom skiner solen av och till.

murkla
0

#7 semester så  ingen koll på datum heller. Skrattande där ser man..

murkla
0

Men de står ju 18 /7 så jag trodde väl att de var för i dag!. Då lär man titta titta lite noga då. De spelar väl ingen roll så.

garrilina
0

#9 när du skrev stod det 15/7 Pernilla gick in och ändrade datum sedan Obestämd

PernillaJ
0

#10 Men tjena, var har du fått det ifrån? Det har jag inte gjort.

garrilina
0

#11 ursäkta men trodde du fixat det Flört konstigt för det stod den 15 på morgonen när jag var in och kollade om någon skrivit i går. Idag är det rätt i allafall Skrattande tror vi är bara 3 som läser den här Glad