God Morgon 11/6
Semester……men bara från Jobbet! Listan är lång på allt som skall göras här hemma. Solen lyser med sällan skådad intensitet, och i går kom fem regnstänk! Kom gjorde också ett brunstigt sto, så nu går Brådis med två ston i stora hagen och det går jättebra, man lär så länge man lever, han är ju 21! Har aldrig gått på fribetäckning förut…..
Ha en bra dag alla!
God morgon! Ännu en härlig dag. Här är också listan lång, men gör bara det som jag måste göra.CA 400 meter från mitt hus ligger lilla Rådasjön, där har det varit studentfest från 20.00 i går kväll och de har precis slutat. Undrar hur det ser ut, efter tältning, musik och dryckesslag. Inget föl ännu.
Här skiner också solen och yngste sonen som ska på skolresa har just packat ihop sina grejor och gjort sig klar för avfärd.
Själv ska jag fortsätta röja ur förrådet, som jag började med i helgen, och dessutom försöka fixa till diskmaskinen. Ett av hjulen i underkorgen har släppt, så nu står underkorgen lite snett och hindrar den där snurrarmen = inte riktigt ren disk. Blääk! Varför kan de bygga rymdraketer, men inte diskmaskiner som håller för normal användning?
Nej, bäst att jobba lite nu, så jag kan röja vidare i förrådet sen! :)

God morgon , här kommer det att bli en svettig dag igen , efter varit hela dan i går på Åby travbanan i 31 graders värme och vindstilla så klarar man det mesta *ler*
#1 Får väl hoppas att hon klämmer fram fölet snart *ler*

God morgon!! ;):D
Idag har jag anmält till ponnytravtävlingarna 15-17 juni på eskilstuna ;)…….:
Vi har dagsverk idag och brytdag från skolan så jag ska göra nåt för att tjäna en hundring till ett barnhem i Rumänien…Ska leda runt min shettis med ungar..;D

#0 Åh vad roligt att höra att det gick bra att släppa ihop Brådis med stona, Maggan! Det underlättar ändå hingsthållarens liv om de kan sköta det där på egen hov… För att inte tala om hur bra hingsten mår när han får gå tillsammans med sina fruar. Ser fram emot att träffa en lönnfet Brådis om en månad!
Jag ska strax iväg på travmaraton: först lunchtrav på Romme, sedan kvällstrav på Rättvik. Det blir måånga travlopp idag, och nånstans i mitten ett russlopp, trevligt nog.

Jahapp, eftermiddag idag igen. Här är mulet, och jag har jobbat och handlat och köpt nya minnen till min dator, få se om jag får det hela att funka! Lilla Röros är en mycket trevlig fölunge, och älskar att busa med Sara som tillbringar mesta tiden i hagen. Främmande människor göre sig icke besvär, då springer Sigrid bort med fölisen:)
God kväll!
Idag har det varit så där lagom varmt här på ön. I alla fall i mitt tycke. Lite lagom blåsigt och lite lätt molninghet.
Var en sväng till jobbet idag, då min arbetsgivare ville ha lite sparris. Vi blev bjudna på lunch också som tack för besväret. :-)
I övrigt har jag nog bara flängt runt och gjort av med pengar idag känns det som… :-/