God morgon 10/6
God Morgon alla….Här är så varmt så man kan inte sova…..
I dag skall vi flytta om hästarna så att Brådis kan få gå i stora hagen med Dulilla Roll. Skulle vara bra om han lugnar ner sig så pass så han hinner äta lite också!
I övrigt finns inte såååå mycket energi när det är hett ute, siesta skulle nog passa här i Sverige också!
Ja det är varmt här också, härligt med sol och bad, det är det som gäller idag.
Sol och bad??? Ha ha, säger jag bara. Jag ska städa… försöker få ordning i mitt röriga hem och kastar och kastar och kastar - ändå känns det som om det alltid är precis lika mycket kvar! ***sucka***
I går körde jag Hjördis med giggen, och det gick jättebra. Hon passar så fint framför den och den är otroligt bekväm att åka i – som värsta Porschen ungefär! :)

Go förmiddag ;)
Idag ska ponnyerna få vila från träningen, körde snabbjobb igår på banan…;)
Iadg har jag mycket tid att gosa emd fölisen och grimträna ist., :D:D Kanske åker ut o tittar lite på hopptävlingarna på klubben också;)

God Förmiddag allihopa här på Gotland är det varmt, monligt och kvavt. Idag skall all ensilage plastas och pressas osv. Det känns nästan lite som åska är på väg =S Pållarna ligger på sida båda två och hårdvilar. Jag kom just på att jag måste ringa hovslagaren också….

#5 & #6, oj vad skönt det där såg ut… :)

Maggan, har du fått hem Surprise ännu?
#8 Nej, hon kommer nästa gång Pelle skall till Gotland!

God eftermiddag allaihop! Vi har haft hand om hembygsföreningens café, både igår och idag. Nu är vi hemma igen, och saknar en häst och ett barn, så jag misstänker de är på gemensam utflykt:) Här är mulet med sol emellanåt, "bara" 20 grader. Nu ska jag rusa ut och mata alla hungriga smådjur och ge hästarna en försenad lunch
God kväll!
Idag har det varit lite mulet hära - SKÖNT, men fysjutton så mycket mygg! Det blev på med långärmat å långbent, trots +20 i skuggan för min del, och hur mycket myggmedel som helst på pållarna!
Zolle (e. Nicklas II) travade kanon idag. 2.14,7 första kilometersintervallen, 2.11,9 andra. Han har rekord 2.25,4, men har haft lite problem så han har inte kunnats träna normalt (ordentligt!) sen 9e maj… Men nu är han på g!