God morgon 2012-07-07
Ny sommarmorgon och jag har varit ute och kollat kusarna precis. Inget nytt fast jag har ett sto som har verkat fölfärdig länge. Tänk vad olika "tecken" de visar, man blir ju alldeles förvirrad och trött!
Idag blir det ponnyridning på Barnens Dag i Älmsta ett par timmar. Vi hoppas att vädergudarna låter osss slippa regn.
Lilla Franka på bilden 2 dagar gammal.
Foto: Lena Steilinger
God förmiddag!
Gråmulet här som vanligt, känns det som.
Det gör inte så mycket, för jag måste sitta inne och arbeta en stund och senare ut och cykla när Elin rider, så det gör inte så mycket att det är svalt då.
Gräsmattan behöver sig nog en omgång också.
Ha en bra dag, alla!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God förmiddag i landet!
Mulet och grått, 17 grader ändå, så litet sommarkänsla iaf.
Inget badväder, det kanske gör att det är folk på stan idag?
Blir nog inget hästande idag om inte Sara far ut med någon under dagen. Mysli ska vila till tävlingen på måndag, annars går hon varje dag.
Göra klar sommarhagen står väl annars på schemat, ville inte släppa dem på betet precis innan vi ska iväg och tävla.

Solen som lyst över oss de sista dagarna har nu åter försvunnit och regnet hänger i luften. Tror att mina axlar mår rätt bra av det faktiskt. Termometern visar 20 grader så det är skönt ute.
Blev en rejäl sovmorgon i dag, men nu är alla fyrbenta fixade och frukosten uppäten
I Kurants hage är det lugnt han betäcker det sist anlända stoet just nu, Vår Dixy har inte brunstat om så hon får nog åka iväg på bete ett tag.
Ha en bra lördag!

God middag här körs det hem ensilagebalar och jag försöker tvätta och hoppas att regnet håller sig borta tills tvätten är torr.
Det är 24 grader ute men mulet och klibbigt ,typ åskeväder.
Hästarna bara går och äter och ha de gott.
Ska försöka hinna packa ner det mesta idag då vi ska åka till stugan i morgon och ha en vecka semester , ledig från hästar och allt annat bara lata sig och göra precis det man vill härligt.
Croneld hon är allt söt din lilla fölis
Ha en bra lördag,