Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 840 ggr
Qalaspuff
0

Godmorgon 12-07-04

Godmorgon i landet!

Äntligen en dag med sommarkänsla, det är nästan 14 grader ute redan och solen strålar från en klarblå himmel Skrattande

Blir inget hästande nu på morgonen, både Mysli och Röros har tappat skor, i eftermiddag kommer hovslagaren och lagar dem.

Igår körde vi runt byn med Mysli och Debbie, Debbie börjar bli riktigt duktig, nu får vi bara träna upp litet ork och muskler så hon orkar springa fort mer än 100 meter. Sara är svårt sugen på att kvala henne och börja tävla, för hon springer i himla bra tempo.

Reko
2

Premieringsförberedelserna har börjat! I går tränade jag ett sto som jag lovat att visa på premiering och mina egna ungston ska få en duvning i helgen. Dessutom har jag två valacker som ska visas, även körning, men det blir på annan plats lite längre fram. När rådgivande unghingstbedömningen är gjord kommer jag ha visat alla sex hästar på olika arrangemang! Undrar om jag kommer ha fått lite bättre kondition då?

murkla
0

God Morgon!

Idag ska jag åkte till Insjön på lite shopping med en kompis.

Sedan när man kommer hem så blir de hoppnings viss körning med Murkla och syning av mjärden.

Sova lite innan jobba natt.

Ingen sol än men rätt skönt en då.

Ha en bra Onsdag.

garrilina
0

#1 Kommer nog vara på topp då Flört

Var sol från klarblå himmel när jag klev upp men nu börjar molnen rulla in. Alla 6 hundarna ligger och sover, de gillade inte den tidiga morgonen i dag. Uppe före sex  nu under sommaren när det blir sena kvällar gillas inte av dem. Håller nog med.

Dotter och måg har åkt till Hoting igen, få se om det går lika bra idag. Med sig hade de 2 ponnyer och 3 tjejer till, så det blev lilla släpkärran för packningen efter bussenFörvånad

Nu ska tvättmaskinen få jobba.