Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 507 ggr
entill
0

God morgon! 8/6

Så där ja! Nu är Liselottes hemsida uppdaterad med bilder från Vätö-utställningen. Nu är det bara att gå in där och beställa en fint minne från utställningen.

Det är verkligen morgon nu, ett himla liv på småfåglarna, men göken har tystnat tillfälligt. Lite kyligt ute, fick dra på en tröja, för man vill ju inte stänga fönstret.

Nu skall jag snart gå och knyta mig, även om det känns som jag kommit in i andra andningen.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

StuteriSolo
0

Här är det bara 13 grader just nu, känns ju svalt och skönt efter gårdagens 39 i solen på kvällen. Vi hade en liten överraskning utanför hagen när jag skulle köra Peter tiil jobbet, Sigrid hade fölat och fölet hade vimsat ut utanför staketet. Peter skulle hämta sin bortslarvade vattenflaska och ropade"Men det står ett föl utanför hagne" och så gick han och fångade det. Jag hoppade i skorna och öppnade grinden åt den väntande mamman, och fölisen sprang genast för att äta. Tyvär kollade vi inte vad det var för kön, men en fux med stjärn blev det iaf:)

Tittut
0

Tack Agge!

Inte ska du väl behöva jobba till klockan fem på morgonen!?

Idag är det skolavslutning som gäller. Sång i kyrkan och fina traditioner. Sedan dagisjobb en stund efter det.

Ha en trevlig helg!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morgon! Ja visst är Liselotte duktig på att fotografera, se under resultat RPAF, där finns hennes bilder också.

#1 Grattis till fölet, ibland blir man verkligen överraskad!

Idag verkar det bli en härlig dag, igen. Igår kväll var vi ute och fiskade abborrar och sjön låg spegelblank och vi njöt, fast lillkillen pratade oavbrutet i 2 timmar. Var det han som skrämde bort fisken? Nja vi fick 5 st i alla fall.

Ha det gott!

Anna-Uppsala
0

Har just varit ute med hundarna, och det är underbart ute! :)

Nu i helgen ska familjen utökas med nya fyrbeningar - två råttor! Yngste sonen och hans bästa kompis ska få varsin, tänkte vi. Om någon russmänniska i Uppsalatrakten har en bur ni vill bli av med, så hojta till! :)

CarolaG
0

God morgon! Här skiner solen (som vanligt) från en klarblå himmel och fåglarna kvittrar. Jag och gubben jobbar, barnen är på skola och dagis utom den äldsta som hade examen i tisdags. Hon har åkt till Sundsvall nu på morgonen för att hälsa på lite släkt i några dagar.

Grattis till fölet Bisse! Väntar med spänning på kön och bilder.. Glad

MagganS-B
0

God Morgon! Sista jobbardagen före semestern! Studenten tar dom i Visby i dag, stort grillparty och Smaklösa utanför mitt jobb (apoteket), Vi får nog veta att vi lever…..kunder i massor! Glad är jag också, Lova var 2:a i gårkväll på travet, nytt rekord på distansen, det hjälpte med andra framskor!

Grattis till fölet Bisse, det låter som det är en söt fölis ni fått!

VeronicaP
0

God morgon , här är det alla redan hett ute och det kommer att bli en riktigt varm och solig dag i dag. Jag är ledig och hoppas att jag ska hinna få gjort lite nytta idag , sen är det studentfest i kväll.

SigneK
0

Jag har varit och bada i havet och det var så varmt! Cool Himmel, vad skönt det var!