Resultat Vätö ???
Är det ingen som varit på utställningen på Vätö idag och kan rapportera därifrån.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

Jag kan säga att jag varit där med två hästar idag, men jag kan inte rapportera särskilt bra xD
Pärlemo blev res BIS med 99889=43 p, Vallmo 4:e BIS med 43 p. Pärlans lillebror Exact var bästa unghäst bland russen med 39 p.
Mer kommer!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Jag är väl den som borde ha full koll på resultaten! Jag hoppas att alla är glada och nöjda efter dagen, själv är jag helt slut men nu är allt arbete ute klart med städning osv. Russen glänste ikapp med solen hela dagen. Vi började redan igår med en del häst, 4 russ varav Vallmo BIR med 43p och Norrvedas Vilma Reserv BIR 40p, Norrvedas Vinst och Kaxa erhöll 39p. Idag deltog resten av russen. Pärlemo BIR med 43p och Gerda Reserv med 41p. Unghästchampion blev Exact 39p. Övriga russ var Nabbens Eleonora 38p, Tigerlilja 39p, Karismas GerTi 39p, Hjördis 39p, Nabbens Fiddeli 38p, Norrvedas Vind 39p, Norrvedas Kompaz 38p, Bläcku, 38p, Andromeda 38p, Troya 39p, Karismas Nitor 37p med andra ord ganska hög klass på alla russ.
I BIS lyckades sedan Pärlemo bli reserv efter ett welsh sec C sto, iofs med Jobbsan vid tygeln, och Vallmo trea.
En lyckad dag hoppas vi alla, jag är själv nöjd över att en viss person erkände att det var långt att åka
och ändå hade han ingen häst!
Mina två Karismas GerTi & Tigerlilja fick 39 p båda två och jag är mkt nöjd, mest med hur de uppförde sig och hur lugna de var.

Resultaten kommer men jag orkar inte skriva nåt ikväll, börjar jobba kl 6 i morgon!
Jag trodde faktiskt först att det var Jobsan som fick en 10:a på traven - inte den där welshen! :D
Vill också meddela att Hjördis numera tillhör de LÄTTLASTADES skara! Kan man vara stoltare än när man ser sitt lilla russ försvinna in i transporten med en 10-åring i grimskaftet?!
Och vad Gerda anbelangar - hon har liksom blivit en halv decimeter högre efter dagens finfina poäng! Hon vacker innan också, men nu vet hon OM det dessutom, minsann. ;)