Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 964 ggr
Tittut
1

God morgon 20120606

Det ser ut att bli en kall nationaldag idag. Bara 12 grader just nu och genomgrått.

Har lite trevligheter på gång härhemma hos värdfolket och hoppas i alla fall att regnet håller sig borta. Varma kläder finns det gott om som tur är.

Stona och unghästarna har fått ny, stor hage med mycket mat, vilket känns skönt.

Hoppas ni får en bra dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Lena90
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon Sverige!

Just nu skiner solen och ca 13 plus. Tänkte ta en runda med Semlan idag med hennes nya sele jag köpt :)

Annars så består livet just nu av en massa små pip :P
Igår föddes mina efterlängtade små mysk ällingar, åtta stycken var det nu på morgonen :) Så ur gulliga och söta att hjärtat smälter ;)

Carpe diem!

Tittut
1

# 1 Vilka sötingar! Grannen här har ett gäng sådana som går runt och betar och håller snyggt på deras gård. Tyvärr är jag allergisk mot deras ägg, och kräks som en tok när jag äter dem. Men fina är de!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Lena90
0

#2 Ja de är så charmiga de små liven :D

Carpe diem!

Gnistra
0

Go dag!

Här skiner solen ca 17grader och ska snart åka till Havdhem för att vara med i Hoburgs KM i körning, ska vara med o hjälpa Kiaras ryttare och hennes mamma genom lilla KM mm.

Jessica är och hoppar Cardero på Strömsholm och Magnus är på veteran fordons dag vid Lojsta slott. Ha det bra runt om i landet!

garrilina
0

Här började dagen grå och våt men solens strålar skymtar igenom allt det grå bitvis.

Har bakat scones till frukost idag, då gårdagens handling inte var det den borde, blev sen frukost då det blev en rejäl sovmorgon…Dotterns valp sov till 7.20 också och somnade om efter hon varit ut. Vi har även hunnit med att jaga våra 2 shettisston som började brunsta och då tar de plaststolpen med sig och går Obestämd att det var en helt nystängd hage med massor av gräs spelade ingen roll. Att stanna hemma på gården med hingstarna passade dem inte heller. Få se om Bonzo duger när de får dela hageGlad

Ha en bra nationaldag!

Qalaspuff
0

God middag i landet!

SOlen gör sina modiga försök att ta sig mellan molnen, och det regnar faktiskt inte precis hela tiden, det är vi tacksamma för. Det är så mycket vatten i alla vattendrag, mer än vid snösmältningen, även om det är en bit kvar till 1997  års nivåer(var på ett ställe och jämförde, sklijer nog en meter till)

Vi ska väl ut med några hästar idag, och annars gör vi inget speciellt. Städar inne, långhårig hund och sandklet utanför är ingen bra kombo.