Godmorgon 4 juni
Godmorgon allihop!
Här är det en alldeles fantastisk sommarmorgon, varm och vacker!
Träningsvärken i qvadricepsarna har börjat gå över, så det blir nog att försöka rensa lite ogräs här på eftermiddagen. Innan dess skall jag kanske ta mig för ett andra rabarbersaftkok.
Tjingeling!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Tävlingar på Vitsand igår, och morgonen började med at Myria försökte föla, men fölet satt fast. Vi lyckades få ut det, men det hade redan dött. En fin skäckig hingst. Första fölningen som misslyckas för oss, men någon gång måste ju vara den första. Sara har ju väntat på detta föl som hon skulle ha, så hon var inte glad. På tävlingarna fick hon köra både Primula och Mysli till godkända kval, och tog två tredjeåplatser och en seger, så dagen blev inte helt misslyckad. Idag ska jag jobba och röja upp efter helgen, alla selar ska rengöras och så ska jag göra en hage åt Sgird, som ska föla närsomhelst också. Här strålar solen och det är redan 19 grader i skuggan
# 1 Vad tråkigt för er med fölet, hoppas stoet mår bra. Jag har varit på utbildning hela helgen i Stockholm, men hann också med god mat, fira dotterns 10-årsdag och träffa släkten.
Ha det gott!

God morgon!
Idag skall det bli trav med jobbet. Vi skall ha säljkonferans och alla säljarna skall köra ponnytrav. Skall bli väldigt roligt och se hur alla dessa "super-tävlingsindivider" skall klara att få fram en ponny 1140 meter
I går var vi på Mantorp. Vill passa på att ge klubben en eloge. De allra bästa arrangerade tävlingarna någonsin på Mantorp, väldigt bra jobbat! Att Troll Twix dessutom kom tvåa efter ett tufft lopp från bakspår i sin första start på två år gjorde ju inte det hela sämre.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
God Morgon!
Grått ute, typiskt måndagsväder……
Bisse => Vad tråkigt med fölet! :(
Här är det lugnt och skönt just nu. Ungarna har gått till skolan, hundarna är rastade, katterna har fått frukost - och nu ska jag A-R-B-E-T-A!
Det där sista du skrev, Anna.
Vad är det? Känns inte igen. Här är det bara förvirrat!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#1 Beklagar att fölningen gick åt skogen men jättegrattis till Sara och hennes framgångar på Vitsandstravet.

Nu hoppas vi att Sigrid sköter sig och berättar att hon tänker föla så vi hinner vara med:) Stackars Stig-Helmer får ju dålig statistik av det här….