Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettkör-travsport
Läst 1920 ggr
[Tjiwi]
0

JOEL JSA och NJORD 612 har gått sin första Elit!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi var nere i Flyinge denna helg som var och körde vår första Elit tävling i körning, jag och mina grabbar!!

[Tjiwi]
2

Då det var stykningar i min klass så blev vi endast tre ekipage i klassen, två par och en enbet.

Vi körde dressyrprogrammet FEI nr4 för tre domare, en svensk och två utländska. De dömde mig väldigt ojämt, den svenska hade mig som klar etta med 110p medans de andra gav mig 89 resp 91p.

Det resulterade i 63 straff och jag lade mig i mitten i vår klass på detFlört

Ettan hade 61 och trean 66 så jämnt var det.

[Tjiwi]
1

Dag två var det dags för maraton, jag har fått den äran att låna en sprillans ny Tidaholmsvagn med styrfördröjning och vändkransbroms på……..ngt modernare än min gamla!! Tyvärr tar det ju ett tag att köra in sig på en ny vagn, jag hann bara provköra den en ggn innan, i alla fall så funkade det bra, grabbarna var taggade och inte det minsta trötta vid målgång.

[Tjiwi]
0

Mycket av sträckan gick på sand som var tung men det bekom inte mina det minsta!

[Tjiwi]
0

Vi klarade det lite högre tempot utan problem. Hindren flöt på bra förutom i vattnet där Njord var så tänd så jag inte riktigt hann med att styra rätt….fick lägga en volt och fick lite hjärnsläpp innan groomen hjälpte mig rätt…där förlorade vi massor av tid!Skäms

[Tjiwi]
0

Vi var trea-sist i maraton! Resulterade i att jag åkte ner till tredjeplats inför precisionen.

[Tjiwi]
7

Då man börjar med den som ligger sist på precisionen så startade jag först av alla. Det var en väldig knixig och svår bana som dessutom visade sig vara väldigt tajt mätt……i alla fall så körde jag felfritt på konorna men fick tidsfel. När dagens alla 45 ekipage kört banan så visade det sig att det endast var fem ekipage som inte rivit……ingen körde felfritt och inom maxtid, de som körde inom maxtid rev……så jag känner mig rätt stolt att inte rivit något.

Summan i alla fall blev att jag kom sist-trea! Känner mig jättenöjd med debuten i Elit, vi körde godkänt och kan köra vidare i Elitklass!

Tinula
0

Bra jobbat! Klart det inte blir vinst på första eliten, det blir det nästa gång! ;)

Plupp73
0

Jag är så himla imponerad av ditt arbete med ditt russpar!! Har läst lite på din hemsida, och att du varit på träning med bla Egon Stjärndahl. Lånade ut en ponny till honom i höstas, och han fick mig (med sin entusiasm och ödmjukhet) att få upp ögonen för körning generellt. Det kräver en otrolig massa arbete bakom ett så välkört par, så det är bara hatten av för er!Glad

silarp
0

Ja! Stort Grattis till Ia! Vilken otrolig massa tid, energi, pengar och envetenhet det krävs att komma dit du är!

giffan
0

Åååå vad härligt! Grattis!!

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

alpros
0

Jag är som vanligt mäkta imponerad över dina bedrifter.

thilda-
0

Grattis!

Jennie_A
0

Det är ju så häftigt! Grattis!

LouiseS
0

Jäklars vad du och dina grabbar är duktiga! Grattis!

savrarpstuteri
0

Stort grattis till eran debut i denna klass Skrattande! Ni e´fantastsikt duktiga!

Det var en fröjd att se er komma mellan hagarna vid Travskolan på Vaggeryd när man minst anade Förvånad! Fler sådana besök tack Glad!

Kanske i samband med sommarens Jajjaläger Flört?