Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 681 ggr
MagganS-B
0

God Morgon 1/6!

Haha, jag blev först, i dag på min lediga dag när jag kunde ha sovit! Hoppas alla får en jättefin morgon. Här är mulet, blick stilla, och vi väntar regn och blåst! När jag var ute och hämtade tidningen och med hundarna doftade min kaprifol alldeles fantastiskt. Då gör det inget att det är lite fööööör tidigt!

Tittut
0

God Morgon själv!

Här har det regnat hela natten, så jag blev blöt om tassarna vid morgonens lammutfodring.

Idag skall jag vara lärarvikarie i sonens klass, för första gången i mitt liv. Ville ju bli lärare innan jag hittade djurvårdarlinjen, så nu tänkte jag gå dit för att känna efter om jag valde rätt.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

#1 Det går säkert bra, barn är positiva och glada.FlörtJag har varit lärare sen jag var 22 år…det har varit trevligt. Men ibland för att få ut lite mer av livet, har jag extraknäkt som mjölkerska och gått på kurser på Ultuna på helger och lov. Så jag har gjort som du fast tvärtom!!

Ha det så gott!

Anna-Uppsala
0

Godmorgon … eller nåt!

I går kväll skadade sig min systers häst i hagen, och ambultoriska var ute. Ett 7 cm djupt sår rakt upp vid armbågen, höger fram. Så gissa vad jag ska göra i dag? Jo, åka till hästkliniken på Ultuna och röntga, förstås!
Systern själv är i Skåne och matar det moderlösa fölet, som visserligen får dia på moster, men har diarré mest hela tiden. Moster brunstar dock, så det kan bero på det, trodde vet.

Knyppling, någon?! *sucka*

Nitro
0

God morgon!
Idag blir det att göra hästarna fina och packa alla saker. Ska till Romme och tävla i Sverigeloppsförsök!
Båda hästarna ska med. Gissa om Pigge kommer vara högljudd där bak? Fundersam

Miii4
0

#4 Lycka Till :)

Idag fyller min mamma år :) Så får väl fira henne så smått. Sen ska det bli finslipande för Ina i skogen innan söndagens tävlingar på mantorp. Blir nog backjobb idag.

Odena
0

God Morgon!! en härlig kall och regning dag på Gotland. Det blåser så det skallrar i fönstrarna och så har man skadat benet så med hjälp av krykor här hemma kan man ta sig runt. Imorgon är de årsdebut för Odena och jag hoppas att hon går lika bra på banan som hon gör här hemma men träning och tävling är ju två helt olika saker…

CarolaG
0

Godmorgon!  Jag är som vanligt trött.. *gäsp*… Nu är det Calisi som står på tur till fölning… Har varit upp och tittat till henne stup i kvarten i natt… *gäsp*

ryttarn
0

God middag får man välls äga så här dax….

Har varit med sonen på símskola, handlat mat till en 25års fest och sparkat iväg äldsta dottern som skall förbereda sig inför kvällens Studentbal. Ska jobba ett par timmar nu sedan blir det storstädning i huset….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

SigneK
0

Idag har vi varit i Skåne för att lämna Veronica hos Emanuel Glad Trevlig utflykt, men tänk att jag kunde vara så knasig att glömma min kamera, så jag har inte en enda bild på Kristinas sköna hästar. Skrikandes

Rolla
0

Hej Signe!

Ni ska väl hämta hem henne någon gång sedan,  du får komma ihåg kameran då i ställetGlad och lycka till med Linéa också

Kristina

SigneK
0

Jepp, jag får komma ihåg den nästa gång! Lycka  till med Rölleka också! Det blir så spännande Skrattande

Anna-Uppsala
0

Det var inte så illa med syrrans häst - ingen led eller bursa var skadad och med största sannolikhet var det inte heller någon spricka eller liknande i armbågen. Puh! Tur det, för han ska säljas snarast möjligt till någon som vill ha en brun giraff som hoppar pecis vad som helst!
:) Och när jag stod därpå Ultuna med denna jättehäst, 175 cm i mankhöjd och stor som ett hus, så kände jag bara det att "Nä, jag ska i alla fall INTE ha fler halvblod i mitt liv, den saken är klar!!!".
Så sedan åkte jag till mitt stall och gosade med Gerdan och Hjördan i stället! DET är precis lagom stora hästar det!