easy boots el andra barfotaboots
kan tänka mig köpa easy boots till russ, storleken tror jag är 000, gärna epic modellen.
Även andra märken o boots intressanta, men ska passa litet russ med 9-9,5 cm hovar.
Har inga boots tyvärr…men har du använt boots till dina hästar tidigare också? Hur tycker du att det fungerar jämfört med skor? Vilka problem kan uppstå? Kan delar gå sönder osv?
Kan bara infoga att hööks boots är jätteklumpiga :(
Easy bootsen är bäst, Hööks tycker jag oxå är klumpiga. Det blir lite omständigt att alltid behöva sätta på skorna och man måste ha broddar i, de blir fruktansvärda hala på gräs. De kan flyga av och spännena brukar gå sönder, men det finns reservdelar. Jag använde det i många år och det fungerade bra men nu när jag gått över mer till körning har jag skott hästarna.

hööks är kass… skav och klumpigt…
easy boots på min stora saddlebred har funkat sisådär… dom ramlar lätt av, men han har rätt stora och sprättiga steg och så ganska avlånga hovar…
Köpte på vinst o förlust till Hallon (russ, hingst 3 år…) och det har funkat KANON! Han har helt runda fötter, och köpte epicmodelle, har suttit KANON…!
Jag travar och galopperar som bara den, och det sitter som en smäck!
Dom är dock hala på asfalt, så man får vara försiktig där. Har i även stötdämpande "pads" och det är SÅ bra…
Delar kan gå sönder, och om man VILL kan man köpa nya av dom som säljer, men jag brukar springa iväg till skomakaren om det är något som ska sys, det fixar dom billigt o bra!
Använder mina rätt mycket, iaf nu i vinter, och då märker man att vajrarna blir lite… slitna,,, men då kör jag 3-4 ggr per vecka,,, jag gav 1000 spänn för alla 4 med brodd,,, ska man räkna skoningar.. så.. NEJ, jag hade inte bytt ut det…
Söker därför även till märren, hon är mer ömfotad oxå, hingsten har inte alls ont egentligen, men det sliter ganska ordentligt när man kör så mycket… (vill inte ha hovbölder och annat heller…)

PUTTAR UPP för sista gången!!!