Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 826 ggr
maiijjha
0

God morgon 31/5

Här har fåglarna börjat kvittra, lite moln på himmlen men det klarnar förhopningvis upp. I kväll är det Lilla Sverigeloppet försök på Bergsåker med Karamellen men först ska jag sova ett par timmar.

Ha en kanondag allihopa.

ErikaSchieber
0

Godmorgon..Anledningen att jag är upp så här sjukt tidigt är för att jag ska jobba några timmar på morgonen (jobbar som assistent). För övrigt så tar en kompis studenten idag och så blir det studentskiva på kvällen :) Ha en bra dag allihopa!

Tittut
0

God mårning alla!

Det grå vädret består här i Odensala, men det är bra för vallarna och mina nyflyttade och satta plantor i trädgården.

I går var ju ju och tittade på tavlor och fikade på kondis. Mysigt faktiskt! Hade man haft en hög överblivna tusingar i bakfickan hade det varit lätt att bli russtavleägare. Skrattande

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kom ju på att jag glömde skicka med den sedvanliga bilden i morgonhälsningen. Kommer här!

Det är en estonian native, dvs den lilla inhemska estoniska rasen, men jag tycker hon är söt, så hon platsar ändå.

[Croneld]
0

Morrn morrn! Det blev sent igår så den här morgonen är seg..Har i alla fall hunnit kolla juver och vatten, så nu är det dags för lite morgonlatte.

Ha det så gott!

MagganS-B
0

Morrn…..inget skönt att stiga upp tidigt…..hästarna, dom två som inte går ute på natten, åkte ut redan kvart över 6, dom trodde nog inte jag var klok….men jobbet kallar tidigt i dag!

Har sett små hästar på Ösel för många år sen (12!), tyckte dom liknade russen lite…..är väl förmodligen avlägsna släktingar!

Tittut
0

Det var med all sannolikhet dessa estonian native. De har sitt högsäte på Ösel och det är också sådana de har importerat till Sverige för att göra "Ölandshästar" av.

VeronicaP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morrn morrn , här skiner solen och fåglarna kvittrar underbart *ler* . ska bara jobba någon timme idag då jag ska till den där hemska tandläkarn och rotfylla min tand som hästarna hjälpte till att fixa till lite Räcka ut tungan. Jag som hatar tandläkarn så det ser jag inte fram mot.

I natt fick vårat sista föl för i år , det var ett shettis föl, könet är hingst och färgen fux *ler*

Anna-Uppsala
0

Oj, vilken söt fuxfölis! :)

Här är det morgonsegt ***gäspa*** men hovis kommer om en timme, så jag måste snart sticka till stallet.
I em hoppas jag kunna köra en runda med Hjördis. Kanske skulle ta nya giggen?! Jag har varit lite sen med att använda den, det känns så himla enkelt att haka på Börjesrockarden som vanligt när man ska ut, fast giggen är mycket bekvämare att åka i. Vanans makt …