Prop. sommarpremering
Nu finns propositionen ute till sommarpremeringar där SH är regional administratör:
http://www.svehast.se/sh/doc/1034.asp
Sommaren kommer! :)

Jippi äntligen :D
Fick bara en fundering när jag läste proppen. Vilken av klasserna 2 eller 3 ska man välja om man planerar att riksstamboksföra sin sto om hon håller mankhöjds kravet men om man är osäker på om hon verkligen gör det?
Skulle man välja klass 2 och hon skulle klara måttet, får man inte riksstamboksföra då eller?
Känns svår tolkat vilken man ska välja. Vad är igentligen skillnaden?
Hoppas nån begriper min luddiga fråga :P
Carpe diem!

#1 Du ska anmäla till klass 3.

#2 Tack då vet jag :)
Carpe diem!
Jag tycker att det verkar mycket enklare nu, lätt att se vilken klass man ska anmäla i.Och inte i flera som tidigare. Fast priset är ju högre för föl och unghästar i år.

har velat fram o tillbaka på det här med bruksprovet… men jag tänker nog försöka göra det ändå tror jag… hade tänkt anmäla mitt 3 åriga sto till premieringen i svenljunga jag….den 20 juli….
Tänkte vänta med att anmäla lite… hinner väll ändra mig ang. bruksprovet några gånger till oxå….

#5 Jag känner lite som du, har också velat hit och dit om jag också ska göra bruksprovet :P Hade jag varit tvär säker på att jag hade kunnat riksstamboksföra henne iår så hade jag nog gjort det, men jag är dock tveksam till att det går tyvärr. Så jag väljer bara exteriören nu iår och satsar stenhårt på KBI nästa år :) Dessutom tvivlar jag på att mina egna nerver hade klarat ett bruksprov ;)
Carpe diem!

#6 Träna dina nerver! Hästen fixar det säkert galant!
(vilken ände av landet visar du?)

Alltså jag tänker såhär… eftersom det är VÄLDIGT jobbigt att plocka med sig en vagn när man ska åka på premiering, och jag ändå tänker ta med min.. så kanske fler kan ha användning för den om man visar på samma ställe samma dag… Min är ihopplockbar och hyffsat "enkel" att få med…

#7 Jo det skulle de behöva :P
Jag visar i Tingsryd, Småland :)
Carpe diem!