God morgon! 30/5
Åter en morgon i regnigt väder. Fast gräset växer så det knakar. Har kollat hästarna och förberett för att åka med ett av stona till hingsten. Det blir hästtransport förbi förskolan och skolan, för ska ändå åt det hållet. Det blir lätt många mil när man bor på landet ändå.
Ha det gott!

Godmorgon! Här är vi fortfarande i väntans tider.. I natt har det inte blivit mycket sova för gubben som tog det mesta vakandet själv. Jag har däremot sovit ganska bra i natt. Jag ska nu, som vanligt sätta fart mot jobbet där jag ska tillbringa hela dagen..
Godmorgon!
Är på benen igen efter 1.5 dag i sängen. Kände mig osedvanligt pigg i går em, men har nog drabbats av lite "baksmälla" idag. Är lite tung i såväl huvud som kropp.
Elin och jag skall träffa Pernilla J och titta på russmålningar idag, så det gäller att spotta upp sig. Elan skall åka pendeltåg och tunnelbana för första gången i sitt snart 4 åriga liv. Snacka om äventyr!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
Skall jobba i dag, känns som rena semestern efter gårdagens äventyr…..(se tråden Korsnäs Brådis)……Hett och dimmigt är det fast klockan bara är strax efter 1/2 9! Ha en bra dag, hoppas ni får kul på konstutställningen!

#1 Din gubbe gjorde allt vakande själv , och du lät som du sov jättebra 
God förmiddag! Har varit uppe sen halv fem i morse. Kunde bara inte sova. Hundarna var ju glada i alla fall att få komma ut tidigt. :-)
Idag ska jag fortsätta i trädgården för att få sommarfint och sen ska jag åka upp till växthuset också förstås. Jobbar inte förrän på fredag och det känns riktigt skönt faktiskt.

#4 Hrm…
Till övriga; För knappt 2 timmar sedan fick Ragusa ett svart hingstföl e. Stig-Helmer. 

#Grattis! Allt gick bra?
Får nog ta mig en titt på Stig-Helmer vad gäller svarta avkommor….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#6 Grattis!! Ett litet tillägg till fölboxen kanske?! :-D
Croneld => Där var det minsann inget krusande inte! *s* Hoppas det blir en riktigt vacker fölunge!
Min mammas fölis är kvar hemma. Han får dia på moster medan mamma matar henne med godis, plus att han äter mjölkersättning. Nu har syrran rest ner också för att hjälpa till med matandet och passande, så med lite tur slutar nog allt lyckligt!
Själv har jag en sjuk yngre tonåring hemma från skolan i dag. Får absolut ingenting gjort - och inte blir det bättre av åskvarning och huvudvärk. *suck*
… men i morgon är det ju en ny dag! :)

#7 Gör det, han är en jättesnäll och trevlig hingst. 
Jag tror ju att han alltid lämnar svart med svarta ston utan fuxanlag… Ganska god chans med bruna ston med anlag för att få svarta föl också.. Nu i år har bruna Fanta fått ett svart föl (som vi miste) och svarta Ragusa fått ett svart föl.
#9 Jag ska hem och fota, skickar in bilder imorgon. 
Jo, Stickan är jättetrevlig, han bodde ju på Gotland i flera år, en sommar gick han med Roll-stona, det blev både svarta och bruna efter honom!