Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1634 ggr
Tittut
0

God morgon 2012-04-28

Här i Odensala är det en vacker, om ännu något kall morgon.

Elin ska iväg på gymnastikträning och jag ska antagligen stå och grilla korv. Värdfolket är med i Odensalas sk "Vårrunda" där det är öppna ateljeer och annat, och här ska det visas konst och grillas korv. En ny, intressant kombination!

Hoppas ni får en fin lördag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0

#0 Konst och korv, näring för själ och kropp i skön förening!

God morgon!

Solen skiner faktiskt på mig idag, jag känner mig smått euforisk efter många långa dagar med gråväder och regn. Det är blött och lerigt och klafsigt överallt - suck. Hoppas på fint väder så det får en chans att torka upp nu.

Jag är i stort sett klar med dagens stalljobb, ska bara fixa lite med hösilaget också. Annars på dagens schema står att äntligen ta itu med att skifta däck på bil och släp. Hade tänkt göra det för 14 dagar sedan men då kom det en fölning och ett par snöoväder emellan.

Idag fyller mitt årsföl Vodka två veckor! Han har rundat på sig och är väldigt kavat, far runt i rasthagen runt sin mamma och leker fartlekar.

Qalaspuff
0

Godmorgon i landet! Orkade inte logga ut Sara idag heller Skrattande Strålande solsken här idag, 20 grader på termometern i solen! Idag blir det westernclinic med LFisan och Trixi, vi hade också tänkt gå med vagn med några av de halvt inkörda unghästarna. Sedan får vi se vad vi hittar på. Släpa fram grillen vore kankse trevligt.

murkla
0

God Morgon!

ÄNTLIGEN har solen kommit inte så varmt men de är uppehåll…

Tur till grönland  ( centrum här i malung). Guld lördag.  Häst och petning i nya landet…. De finns att göra allat.

Ha en bra Lördag

[Croneld]
0

Hej!

Småpyssel idag i det härliga soliga vädret. Kusarna har fått gå över till en ganska nygjord sommarhage där stutarna gick förra året. De har tappert ätit det lilla gröna i deras egen hage. Men det är torr mark där så de har inte kommit så mycket än. Däremot på andra sidan vägen, där de går nu, till deras stora glädje. De blev så glada och Cherie brallade runt en stund. Få se om de vill ha hö ikväll.

Nu ska jag gå och titta på grannens två nya tjurkalvar som kommer idag, de fick två fina ljusblå grimmor som jag hade på lager.