God morgon - måndag 28 maj
God morgon!
Uppe med tuppen. Ska med båten snart till Nynäshamn, då jag ska leverera 3 valpar dit. Trist kanske att sitta på båten en av två dagar jag är ledig på två veckor, men skönt ändå att hitta nya hem till snuttisarna.
Två kvar nu. Någon som är intresserad? 
Så ni får ha en bra dag allihop, så är i alla fall jag åter i morgon!

Godmorgon alla i vårt avlånga land! Här skiiner solen från en klarblå himmel, gräset växer så det knakar, snart kan man släppa hästarna på bete! Har tillbinrgat helgen i Voullerim och haft körkurs där, vilken fantastisk natur att köra i!!!
Ha ha, jag har redan två kelpiesar - och den ena av dem vallar katter på precis samma sätt som valpen på din bild! Kommer det hit en kattavallande hund till, så kommer katterna att emigrera!!!
Godmorgon förresten! :)
Jag har inte hunnit prata med min mamma än, men förhoppningsvis kommer det att ordna sig för fölungen som blev moderlös i helgen.
Han är hemma nu, och ska gå med moster, hennes jämngamla fölis och en 2-årig storebror. Med lite tur kan han få snutta på moster - vilket han redan gjorde ibland, innan det här hemska hände. Hon är ett stort sto (dryga 170 cm!) och har massor av mjölk.
Han kommer naturlitvis att få flaskmatas också, men får åtminstone normal hästkontakt så han blir en HÄST och inte präglad på människor. Så det är bara att hålla tummarna!

God morgon.
Här hänger regnet en mm ovanför huvudena. Har precis släpt ut Tinúviel och Jaritza, Wella och SunSilk får stå inne idag, omöjliga att hantera för mig. Har aldrig varit med om ett så aggresivt vaktande sto…. Dom får komma ut när döttrarna kommit hem från skolan.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
God Morgon!
Lite regn fick vi natt också + åskknallar!
Skönt att det ordnar sig med fölet….Jag har själv fött upp ett russföl vars mamma dog när fölungen var nästan en månad. För er som är travintresserade så var det stoet Kajpa (e. Lill-Brunte), mamma till bl.a. kriterievinnaren Ettan Roll, och den snabbe Kung Dar som debuterade med att kvala på 2.09! T.o.m. guld på utställning har Kajpa fått, så jag känner mig riktigt stolt över henne…..vi gav henne aldrig nappflaska, eftersom jag tror att dom blir mer efterhängsna och gåpåigare senare, hon drack ur en vispskål och det gick alldeles utmärkt! Hon togs omhand av vår russvalack Månen, gud nåde den häst som kom nära hans Kajpa! Han var född tvåkönad, så han hade väl moderskänslor antar jag…..
Oj vilken historia det blev, håll till godo! Själv skall jag baka bullar!
ryttarn => Vad bussigt att skicka in stackars små oskyldiga barn till en ilsken märr i stället för att riskera egna livhanken … *sss* Akta så inte ungarna ringer BRIS och klagar! ;)
I övrigt har jag just pratat med min mamma, och fölis dricker sin mjölk ur krubban. På något vis har han förstått at DÄR är maten, för där åt mamma.
Dessutom fick han gå in till moster igår och dia. Mamma band upp henne och gav henne godis, och han gick dit och snuttade helt utan problem. Moster grinade lite illa, men ston är ju inte så bra på att räkna, så mamma tror inte hon märkte skillnaden egentligen. Det var inte mer än hon kan sura mot sin egen ibland.
Så om allt går som det ska så blir han en stor och stilig kille, precis som det var tänkt från början!
Go´morron!
Här ösregnar det och hästarna står och kurar i hagen. Men rena blir de i alla fall. Ha det gott!

#5 Dom hotar med det ibland ;-) Problemet är att Wella är millitant femenist och hatar oss män av någon outgrundlig anledning….
Jerker Klang,
tjenare;D har du nån hane? hur stor blir dom ca?

God eftermiddag =) Har varit å köpt speedway å huva idag..kanske hon är lite lugnare nästa tävling…håller på å fixar hemma nu, ska ha gäster. Nu börjar man känna sig gammal! 20 år idag :)

#9 Grattis på födelsedagen får man väll säga då, min äldsta dotter fylde 19 igår….
Jerker Klang,
#7 Ha, vill du veta varifrån Wella har det, så titta ut i vår hage. Innan jag träffade Robban kunde han av nååågon konstig anledning inte ta Winna i hagen. Hehe. Okej, det är lite så fortfarande, men eftersom Winna fått vara med mig så mycket, så har hon även vant sig vid Robban. Men jag garanterar - ingen annan karl kommer i närheten av henne. :-D
Fast, Robban påstår att det har en annan orsak, en sårskada innan han köpte henne, men det ligger nog i generna.