Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 717 ggr
Tittut
0

God morgon 20120420

Här i Odensala har verkligen aprilvädret fått ett ansikte.. Snöblandat regn och kallt och trist som bara den. Det är inget kul alls.

Blir att ägna dagen åt inomhusaktiviteter i stället.

Elda är inte så dumt!

Ha en bra fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag!

Här är det mest kulet och småblåsigt än så länge, men frampå eftermiddagen-kvällen kommer det där trista snögloppet hit också enligt prognoserna.

Hingstfölet Vodka skuttar runt ute i hagen med sin mamma, han frodas verkligen. En vecka gammal i morgon. Idag är han naken, men de dagar det är nederbörd får han vid utegång på sig ett täcke som han ärvt från min förra hund, settern Nalle. Täcket är fortfarande litet för stort, men det funkar.

Någon gång under dagen kommer förhoppningsvis två storbalar hit. Litet klen planering av mig, hästarna gjorde slut på hösilaget igår eftermiddag. Tur att jag har hö i småbalar att ta till, så russen inte behöver vara hungriga.

Om ett par timmar blir jag upphämtad och får skjuts till restaurang strax utanför Leksand, där vi är några vänner som ska äta dagens lunch och umgås. Trevligt!

murkla
0

God eftermiddag!

Här i Malung har vi också fått snö , och de blåser kallt ute. Har varit hjälp en vän i dag för hon skulle rida sin ung häst. och de känndes som att jag höll på att frysa ihjäl nästan.

Kan då säga att jag inte är så sugen på ta någon körtur i dag med Murkla inte.

Besikta transporten i morgon och hoppas på bättre väder på Söndagen så jag kan åka till Rättvik på bruksträning med Murkla.

Ha en bra Fredag.