Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 672 ggr
garrilina
0

God Morgon 12-04-09

God Morgon! - grader och dimma med en sol som försöker kämpa sig igenom allt det gråa, fåglarna bryr sig inte de kvittrar lika mycket för det.

Påskhelgen här har varit tillökningarnas tid, de 2 tackor som skulle lamma gjorde det på påskafton och påskdag, kaninen fick 3 ungar i går hon också och eftersom det i år inte blir några föl så är det rätt klart med föryngringen på ett tag nu. Katten brukar planera in sin kull lite senare Glad Tyvärr så blev bagglammet som föddes först dålig då det har dragit ner fostervatten i lungorna, får antibiotika nu och har flaskats 1/timme i natt av dottern som haft honom vid sängen, är rätt pigg nu få se vart det slutar.

Ha en bra dag!

Lisa-trollet
0

God dag. Här är de mulet och snöar till och från. Har vart i stallet på förmiddagen och ridit en sväng med Emilia och hennes mamma. Så nu blir de mat och lite lugnt.

Ha en bra dag.

Tittut
0

God eftermiddag!

Morgonens varma och vackra väder har dragit förbi och nu är det kallt och ruggigt istället. Blir fortsatt innevistelse och förhopningsvis kurering av den otäcka hostan jag dragit på mig.

Barnens påsklov börjar i morgon, så jag hoppas jag inte blir alltför hängig. Skulle vara typiskt i så fall.

Hoppas ni har en fortsatt fin annandag påsk!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~