Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: efterlysningar
Läst 1013 ggr
Anna-Uppsala
0

AMMA EFTERLYSES till hbl-föl i Skåne

Min mammas hblsto dog i grovtarmskolik på HBG djursjukhus i natt och efterlämnade en 10 dagar gammal hingstunge. Vi har kontaktat ammajouren, men jag lägger ut en efterlysning här också om någon känner till något sto i Skåne som förlorat ett föl nu de senaste timmarna/dagarna! Fölet är kvar på djursjukhuset i Helsingborg, men kommer hem till Ystad (Snårestad) i dag på eftermiddagen. Mamma: - Lena Sellberg - tel 0411 - 601 41 (kopplat till mobilen) Min syster: Lotta - 0730 - 54 97 11 Mitt telnr: 018 - 50 97 08, 0702 - 87 97 12

Asagard
0

Usch så trist att höra! Hoppas fölet efter omständigheterna mår bra. 

Synd att det är ett halvblodsföl, för annars kanske jag kunde hjälpt till. Har ett shettissto som står nere hos fodervärd i Skåne och hon brukar ha en sådär 3-4 föl vid sidan när hon går hos mig. Hon låter allt och alla snutta på henne. Men, ett halvblod är nog lite väl stort. Hade det varit ett mindre föl kanske vi hade kunnat höra med fodervärden om hon kunde ta ett föl till. Glad

Lycka till och hoppas att ni hittar en amma!

Anna-Uppsala
0

Ja, han är ingen liten kille heller, Oliver … men det är bara att hoppas at det fixar sig! Det finns ju väldigt mycket hästar i Skåne, många stora travstuterier osv.