Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettefterlysningar
Läst 2693 ggr
amandahandersson
0

Nicklas II?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon här som har ett russ e. Nicklas II, eller som har ett med Nicklas II i sig på något sätt?

Jag har Zolero, vallack -99, u. Cazzandra. Han är e. Nicklas II, och är en väääldigt stilig herre : )

Har sett nån bild på  Nicklas II, undrar om nån har nån fler? : )

Sen undrar jag lite mer om hans avkommor! Nån som bara vet något om nån avkomma som gått på trav osv. Jag själv känner till en hel del (tex. Micklas, Ernst Rolf) och sen får jag givetvis hjärnsläpp just nu så jag glömmer bort de andra jag kan ;)

Mvh /Amandah

_caroline_
0

Har Ernst Rolf rek 144,6 u. regatta

_caroline_
0

A'res är oxå efter Niklas II u. rosana rek 1.57,?

Anna-Uppsala
0

Har ingen själv efter Nicklas II, men måste säga att ni har VÄLDIGT vackra hästar alla tre! :)

amandahandersson
0

#1, Ernst Rolf är RIKTIGT fin : ) Han har ju travat asfort!

Sen kom jag på Bam-Bam, tror jag hästen hette. Hon är e. Nicklas II, och har gått under 2.00 ;)

amandahandersson
0

#3, tack :) :)

Malu
0

Zlatan Nick har Niklas II som morfar. Zlatan har startat 2 ggr i år på Visbytravet o vunnit båda, han är svbr hingst  3 år e: Tyson II u: Cloetta.
Har rekordtid 2.21,8 i volt och 2.14,4 i auto. Kusk är Julia Olofsson.

Jag själv har sett Niklas II vunnit SM flertalet ggr (var det 4 segrar?)

Miii4
0

Vår tvååring har Niklas II som morfar. :)

smedens
0

Vi har Micklas 571 e. Niklas II u. Memory ue. Manfred       Ravenna Ernst har Niklas som mf.

smedens
0

En till.. Micklas har rekord 1.44.9 i volt

Angel
0

Manicken kanske, visserligen inte vår längre, men ändå ett av de senare Niklasbarnen. Och den enda som vunnit en russ-utställning! Endast i avel i år, men gjort 1.52.

muskot
0

#9 Han är sååå fin :)

Teja-Bea
0

Våran Tejas Morian (f.2006 u.Tejas Monela) har Micklas som pappa, och därmed Nicklas II som farfar.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Erja
0

Vi har Vera e. Niklas, hon är min "livets häst" =) Hon har nu rekord 1.53. Jag känner bra också Micklas och hon är den trevligaste hingst jag känner! So jag tycker mycket om Niklas avkommor.

Erja
0

En till. Vera.

amandahandersson
0

Nisans Nadia, e. Nicklas II.. Är det någon som känner till henne? Rek. osv?

PernillaJ
0

#15 Nisans Nadia, se http://www.allbreedpedigree.com/nisans+nadia

Nadia har travrekord 2.00,9, 57 starter: 4-13-12, prissumma 10.275 kr. På grund av att Nadias mormorsfar Alliman inte var stambokförd är Nadia ej riksstamboksberättigad.

#1 Niklas är far till 19 avkommor med travrekord under 2.00, av totalt 45 startande avkommor - så det finns många duktiga släktingar till din Zolero. Jag äger hans 3/4-syster Deniz (u Regina 3221), se bifogad huvudbild samt även bild i mitt fotoalbum.

Tittut
0

Jag har Irmelin, Micklas första avkomma! Hon är två år nu, men bilden är från i vintras. Hennes mamma är mitt stamsto Welinda 3117 e Jesper-Dröm

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

amandahandersson
0

#16, Jo, man är stolt över Zoleros släkt! Den går verkligen inte att klaga på =) Regina har väll också lämnat Zabine, om jag inte minns fel? Och hon tillhör väll bland de bästa russtona genom tiderna? Hon är ju för gammal för att tävla nu, men ack så fin hon är!
Din Deniz ser väldigt fin ut, startar han trav? :)

PernillaJ
0

Deniz travtävlade som unghäst, hon deltog i Kriteriet (oplacerad) och satte sitt rekord 2.13,1 som femåring. Numera är hon avelssto. Ja, det stämmer att Deniz är helsyster med fina Zabine 4348, rekord 1.42,1a - det är jag mycket stolt över.

Tittut
0

Skulle jag också vara.

Hade inte stallet varit fullt i vintras så vet katten…..

amandahandersson
0

#19, Trevligt :) Har hon fått några avkommor?

Zolle själv är en talangfull ponny, men är lite "smådum" (haha). Sen har han dragits med diverse skador - men han är på G nu! Tränar 2.27 (har rekord 2.25) och då har han bara tränats två veckor efter 4 veckors vilande pga. skada… :)

PernillaJ
0

#20 mjau?

#21 Deniz har en avkomma, Fazett född 2000 (e Granit 368). Fazett finns i Norge där hon tävlar i trav med framgång, rekord 2.06,4 och 8 segrar på 24 starter.

amandahandersson
0

#22, riktigt bra ju : ) Något mer på gång?? :)
Zolero är släkt med Deniz ur "båga leden". Regina har nämligen också lämnat Cazzandra, som är mamma till Zolle.

PernillaJ
0

#23 Deniz är just nu på kärlekssemester hos Micky 544, jag håller tummarna för att det blir föl nästa vår.

amandahandersson
0

#24, härligt härligt : )

rebeccajansson
0

bild finns på www.ponnysajten.se

CarolaG
0

#19 och 20. Vi var på G att köpa Deniz men eftersom att hon var tillverkad innan han blev godkänd på riktigt så backade jag ur.. Kanske inte var mitt bästa drag?? Du minns kanske det Liselotte, jag hade ju mailkontakt med dig kring det där… Glad

Tittut
0

Jodå, visst minns jag det. Det var trevligt att hon hamnade hos en annan avelsintresserad efter att ni backade ur. Det hade varit synd om hon blev ridponny eller annat, med den stammen.