Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 684 ggr
Anna-Uppsala
0

God morgon lördag 26 maj

Ha ha, jag hann först!!!
Inse att detta är en aldrig mer återkommande händelse, och varsågoda nu och skriv i min morgontråd! :)
Just det - ni undrar säkert VARFÖR jag är uppe så här okristligt tidigt? Jo, det är jag som har morgonfodringen i stallet. 25 hästar står och väntar i sina boxar på att få gå ut och äta massor av gott, grönt gräs i stalelts stora, fina hagar! Häst nummer 26, Hjördis, ligger troligen fortfarande och sover. Hon är förfärligt morgontrött, nämligen, vilket skrämt både en och annan morgonfodrare som anser att normala hästar står upp och vill ha frukost på morgonen!
Stallets hemsida är förresten http://www.stallsurmulen.se - om någon vill titta förbi och se hur vi har det!
GODMORGON!

entill
0

Ha ha du Anna även jag är uppe i denna tidiga morgonstund. Står färdig att åka till Stockholm för att vara barnvakt till yngsta barnbarnet. Blir kvar i Huvudkomunen under helgen. På söndag skall vi träffas några entusiaster och diskutera russtävlingar. Vi får se hur det blir.

PS

vädret är strålande här i Sörmland.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Tittut
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaså Anna, det är till att vara uppe med tuppen?

Jag trodde du skulle städa undan resterna av Hjördans party?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

ryttarn
0

Godmorgon!

Här var bryggkaffet slut så det får bli kokkaffe innan det är dax att släppa ut hästarna… Lite lugn får man unna sig en lördagmorgon….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Tittut
0

Kokkaffe, vad gott det lät!

Här är det perkulator som råder, men knappen på locket har lossnat, så det far upp i taket med en geysir av kaffe efter sig om man inte tänker sig för. Det tyngsta i närheten var en ljusstake med stearin i, som om man lägger den upp och ner på knoppen, håller den på plats. Vad man får på köpet är att stearinet smälter och rinner ner utefter hela perkulatorn. Men vad gör man inte för att slippa laga eller köpa nytt??

MagganS-B
0

God Morgon och Glad Pingst (Hingsten hoppas jag är glad också….)

Hinner inte skriva så mycket mer än att vi fick 10 efterlängtade mm regn i natt och jag skall jobba, folk behöver piller även på pingstafton antar jag, Treo och Alvedon om inte annatSkrattande

ryttarn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Där fick man för att man tog en lugn morgon….

När Mikaela och Lina masade sig ner till stallet och jag njöt av mitt kaffe hade något hänt. Plötsligt kommer ungarna upp och hojtar att Wella har fölat. Iklädd morgonrock springer jag ner till stallet och där står ett litet brunt fölsto bredvid wella. Hade vi gått ner i vanlig tid och fodrat hade vi troligen fått vara med.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Tittut
0

Grattis!

Jag, det brukar finnas en anledning till allt!