Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettavel
Läst 1246 ggr
Lisa-trollet
0

Hingstval

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar om någon har något förslag på hingst till vårat sto.

Hon är e. Taktik G u Mona III ue Allgunnens Opal G. Diplomsto

Skulle Ruton passa?

Brotorp
0

Ja skulle ta en lugn hingst efter som hon e efter taktik. Skotte ger väldigt trevliga avkommer tycker jag. dom har fint psyke och temprament.

entill
0

#0. Ja, varför inte. Ta en titt i Hingstlistan på Svenska Russavelsföreningens hemsida. Där kan du se bild på alla hingstarna och även läsa om dem. Då kan du också se hur långt bort de står. Man kanske inte vill resa hur långt som helst med sitt sto, även om det ibland kan löna sig.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Lisa-trollet
0

Skotte står förlångt bort, någon annan hingst som ger lugna avkommor. Vad har Ruton gett.

ryttarn
0

Du har Tejas Monljus i Värmland som ger dokumenterat lugna avkommor. Sedan har du hans son, Tejas Musseron utanför Eskilstuna. Darius Roll ger oxå väldigt lugna avkommor, iallafall de jag haft att göra med….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

entill
0

Kolla med Rutons ägare. Vet inte om de tar emot ston med Welshinslag, men det kan löna sig att fråga. Fridhems Jonatan lämnar väldigt omvittnat lugna och kloka avkommor. Finns ju i alla fall i Småland.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Stuteri_Skott
0

Där finns ju Raider med.. Han gillar jag..

ryttarn
0

#6 Raider finns vad jag vet i Värmland….

Vi har en avkomma efter Raider som förvisso är underbar på många sätt, men lugn…nja… Du kan läsa lite om Troll Twix på vår hemsida, så förstår duOskyldig

Det man skall vara medveten om är att de flesta Raideravkommor blir mycket höga och långbenta. Avlar man på Raider är det nog inte för utställningsringen utan mer renodlad travavel.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Tittut
0

Jag vet att de med erfarenhet av Rungegårds hästar, har mycket positivt att säga om just Milton (Rutons far)  och Rutons temperament.  Det brukar bli positiva och ambitiösa ponnyer enligt deras erfarenhet.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Lisa-trollet
0

Skulle Hadar eller Kamraten passa annars?