Hingstval i år..!

Vi är ju lite begränsade här på Gotland om man inte har lust att skicka över sitt sto…..en del mycket bra hingstar finns i alla fall! Deli Ess e. Munter är hos Bond och Lova Ess e. Vagabond och Dulilla Roll e. Titan betäcks med Korsnäs Brådis (eftersom han står här!).
Jag släppte härmondagen in lilla Tittut till John Russ. Hade ev tänkt ta en annan hingst, men jag misstänker att han kommer att bli utan ston annars, så det fick bli JR därför.
Welinda kommer troligtvis att betäckas med Micklas om allt går som det skall med hennes fölning i år.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Letar väl efter någon garanterad "springaforthingst" så att man får redigt betalt för avkommorna.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

Letar väl efter någon garanterad "springaforthingst" så att man får redigt betalt för avkommorna.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

Till våra ston blir det givetvis Tejas Monljus. I år bretäcker vi Jubla II, Driffi och Josephine. Eventuellt ombetäcker vi Wella men det har vi inte bestämt ännu. Hon kan ju få föla först…typ…
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Miranda e. Allg. Opal är betäckt med våran egen Guld som även har ett annat sto här för betäckning.
Grusita ska till Skotte, Brunta ska till Tomtoebos Enock och Jonah ska till Emanuel
Till NovaRoll har jag valt Tyson ll
Vi betäcker våra två ston med Wilnius 524 i år. Är kanonnöjd med årets fölungar efter honom, så det ska bli kul att se vad vi får nästa år. :-)

Vi kommer att skicka Tejas Monela och Hults Pirita till Micklas i år. Och så får Tejas Monique gå in till vår egen Tejas Musseron.
Vi är jättenöjda med det föl Tejas Monela fick efter Micklas 2006. Jag skulle vilja betäcka Hults Pirita med Musseron, men han är nog lite för liten för henne. Så vi tror att Micklas passar bra.
Monique är jättestor så där passar nog lille Musseron utmärkt!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Vi betäcker våra egna ston Lilla Blå och Rondine med Ernst Ronaldo.