Längd på skacklarna?
Sitter o rensa bland ponnysaker.
Selarna är för små så de ska bort.
Men hur är det med vagnen? Hur långa ska skacklarna vara? Bra att veta innan jag går ner o börjar mäta. Ponny är ca 129 cm hög.
Om det är rätt storlek är det ju dumt att sälja
Står ju så bra i logen…
Vad tror ni är ett bra utgångspris att sätta på vagnen?

när hästen är förspänd finns det väll ett mått som det inte får understiga,,, på "vanliga "vagnar är det väll 50 cm har jag för mig,, ,men det beror oxå lite på hur hög vagnen är… och när det gäller travvagnar har jag NOLL koll!
Hästen måste ju kunna röra sig och trava på ordentligt i vagnen utan att slå i den med hasor eller ben!
På den där vagnen hade jag minst begärt 1500. Men det är ju bara jag!

Tack för tankar :) Har mätt skaklarna & de var bara 150 cm "rakt bakåt" så då borde den vara för liten 

ja,,, det låter lite smått,,, jag tror mina är runt 2 meter!
Lycka till!

Våra är 155cm från öglan man spänner fast i och rakt bak. Nu kör vi med travsele och hög anspänning till våra rockarder. Det behöver nog vara längre om man kör med draglinor.

ja, jag tror oxå det har betydelse, vart man fäster vagnen, jag har gigg, så jag fäster oxå högt, men har bra avstånd mellan häst o vagn oxå…draglinorna följer skaklarna på den…
#3 Nej Maria, dina skakler är inte så långa som två meter. Skulle tippa att de är drygt 150!

Inte lätt detta
Får se om jag kan få hjälp av någon som kan kolla på ponnyn & vagn på riktigt.

På våra rockarder är det 165 cm mellan öglan och fram till vagnen för russen. Har en Chevirockard med 195 cm långa skcklar, det är långt fram, men bra för hästar som är litet lätta i baken 

nja,,, det tror jag inte Ia,,, jag mätte mot den gamla rockarden, när dom stod bredvid varann,,, och giggens skaklar var betydligt längre,, dom mätte jag till 155,,, Men jag kanske får dubbelkolla!