God morgon 24 maj
Godmorgon på dig själv! Värst vad du är morgontidig jämt, då! :)

Godmorgon!
Idag blir det en vända med Driffi till veterinären. Mistänkt gaffelbandsskada… Bara att hålla tummarna att det inte är så då hon som 15 åring är i sitt livs form.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Godmorgon! Även om jag nu känner mig skitless på att allt går åt …… Jag tror vi har elaka troll här och funderar allvarligt på att flytta..

#4 Vad har hänt nu? Tycker ni har haft mer än nog de senaste året…
Jerker Klang,

#5 Det går exakt som ifjol… Veterinären kan flytta in hit… Nu har vi haft tre fellägen som gått åt skogen på 2 år (tot elva fölningar på 2 år).
Igår kom Fantas föl som hade ett felläge och dog under fölningen.. Hon var dessutom född 5 veckor för tidigt så vi vet ju inte hur det hade gått hur som helst.. Veterinären tyckte att hon såg fin och färdig ut så hon jobbade på med massage men fick inte igång henne igen…
Hon var fö svart med stjärn och vita bakkotor.. e. Stig-Helmer… Vi pratade ju om honom och svart i en annan tråd…
#6 Det var inte roligt att läsa om din fölning. Tack och lov har jag under alla mina uppfödarår (44, är det såååå länge???) bara haft ett (1) felläge, typiskt så var det också ett sto e. Ripadals Jinnic…….och ett dödfött hingstföl för många år sen. Jag vet i alla fall hur du känner det, usch! Men man tar alltid nya tag!!!
Godmorgon i alla fall! Mulet, men molnen innehåller nog bara luft! Inget regn! Pysslar runt lite, skall ta in några kärror pannved, i kväll blir det trav, Lova startar! Hon börjar bli brunstig sa Brådis, så vi får se hur det går!

#6 Jag lider verkligen med er. Förstår tanken på elaka troll, för något oknytt känns det som…..
Jerker Klang,

#6 Jag vet verkligen hur det är då jag också har haft samma läge för en månad sen och där stoet fortfarande eg inte går bra, blivit av med 2 lite större ponnyer som blivit påkörda, en häst stående på djursjukhus i 6 veckor (den är bra nu som tur är) och en massa annat krångel detta året så inte är det något toppen år, men man får bita ihop . Hoppas att ni får ett bättre år i allafall. /kram Veronica
Morrn morrn fresten.

#6 Jag måste säga att jag beundrar er för att ni är så starka ändå, har en känsla av att många hade lagt ner för länge sen i samma läge! Nu håller vi alla tummar och hovar för att resterande fölningar går bra! Jag tycker att ni är värd att få minst ett skäckstoföl nu! (Även om jag själv inte riktigt gillar den färgen..)
Jag säger väl God morgon oxå! Idag fyller lillasyster 13 år så jag säger Grattis Sabina! Och nej, hon får ingen till ponny av mig, men väl ett pannband med ponnyns namn på
God förmiddag! Är ledig idag, eller ledig och ledig, men ledig från mitt jobb, så idag ska jag försöka hinna med lite. Ska leverera sparris och försöka dra upp en tuja ur backen och få ner en ros där istället och sen ska jag omskola ca 200 tomatplantor. Jippi! :-D
Gomorron Allihopa !! Jobbar idag o på måndag, sen har jag SEMESTER
! Grattis till segrarna Maggan !!!!
Ha en bra dag allihopa !!
# 4 Vad tråkigt för er och för stoet! Ge inte upp bakom molnet finns det solsken!
Jag har också haft otur med dräktigheter,min tonårshäst fick kotan avsparkad i hagen, dräktig så klart och det skulle bli hennes sista föl som jag skulle spara. Samma år blev mitt russ Krabat G. också sparkad i hagen och fick avlivas… Jag gav inte upp, köpte omlott med dessa olyckor två nya halvblodston.
Ett av mina fd halvblodston (för många år sedan) såg ut som en stor boll och vet. sa att hon troligtvis hade ovanligt mkt fostervatten. Vattnet gick 8 veckor för tidigt och det tog två timmar att dra ut fölet, det hade blivit baksug, fölet hade dött i magen pga omvriden navelsträng. Den var också ovanligt kort. Det var en liten svart hingst med bläs och 4 vita fötter e. OS-hingsten Cesam. Året efter kastade hon sent in i dräktigheten.
Då var jag själv höggravid med mitt barn nr två och slängde ur mig kommentaren, jag tror jag ska sälja hästen, ryktet spred sig och två dagar senare var hon såld. Då blev det ett uppehåll på 7 år med hästeriet.
Så av totalt 7 dräktigheter har det blivit 4 föl. Och nu väntar jag på nästa om ett par veckor…
Lycka till i fortsättningen!