Ponnyutställning i Roslagen
Välkomna till Roslagens Ponnyavelsförenings JUBILEUMSUTSTÄLLNING den 18 mars 2012. Domare är Liselotte Eriksson, och förutom ponnyer får även haflinger, fjordingar och tinker vara med.

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Jag ska dit!
Lutar åt att vi också kommer, brukar vara mkt trevliga utställningar hos RSPA! Har en liten undran, är det ok att hästen är rakad på vissa partier av kroppen när man visar den på utställning så här års?

#3 Ja

#3 Brukar dock krävas intyg från tränare att hästen är i träning och därför klippt
Börjar anmälningarna trilla in?

Vi tänkte komma med tre russingar!
Ses där
//Cecilia
#5 Har ställt frågan till ansvariga och fått svar att på denna utställning är det är ok med klippt/rakad häst :) Ser att jag skrev fel i mitt tidigare inlägg, det ska såklart vara RPAF :)

# 8 Just så
Jag ska nog inte ställa min…… Hon började små klia manen förra sommaren vid 13 års ålder och hon har aldrig haft det förut…….

Vem ska du visa Croneld ??
# 12 Mig själv, tänkte vara funktionär.

Ska Cattis visa något ? vet du det ?

Vi förlänger anmälningstiden några dagar för det finns några platser kvar Till den 5/3
# 14 Jag har svarat i ett PM. 

Kommer listorna under veckan? 
//Cecilia

De kommer inatt troligen 

Håller på med all information just nu 
56 ponnyer totalt varav 14 russ! Russen kommer att gå sist på dagen.
anmälda russ:
1-åriga hingstar:
Ztorm
Jetsson
Belsson
2-åriga hingstar
Armani
3-åriga ston
Karismas Gunhild
Brixa
ston utan föl
Strumpan
Lojsta Candle Light
Granös Morninglight
Norrvedas Vinst
Valacker
Monstorm
LojstaLaurus
Norrvedas Kompaz
Gdk hingstar
Trofé
All information kommer ut så fort den är dubbelkollad 

Vad kul med så mycket russ! 
Ses där!
//Cecilia

Ingen Katalog ännu ?

Jodå, mailat till alla deltagare och så fort webmaster hinner kommer den ut på hemsidan 

jag vill ju se på websidan ;) lite långt att åka och ställa ut 
www.roslagensponnyavelsforening.se här hittar du katalogen!

Hittade den idag :D såg tom att de stod fel på Bonzo ;) Slättens stuteri ligger ju inte i Laholm ;)

# 25 Då får du ta det med hästägaren eftersom det står Laholm på anmälningsblanketten.

Kan säkert vara så att de skrivit fel , tänkte bara rätta det här *ursäkta mig*, för det har inte stått Laholm när han varit utställd förr,.
Puttar upp tråden så kanske någon kan vara snäll och lägga in resultat !?
Grattis fina Trofe till BIS titeln! Våran Laurus skötte sig och fick 38p :)

Hörde att de var rätt låga poäng överlag , stämmer det eller ?

Grattis Malin och Trofe! Vad fina ni är!

Är det någon som fotade Armani?
Ngn som har resultat från alla russ?

Han är jättefin Trofe , stort Grattis

Ett stort tack till alla funktionärer och utställare domare dommarsekreterare samt Vigelsjö Ridskola för en lyckad utställning
Tack Malin

Tack för gratulationerna! Tack anordnande klubb för mycket trevlig tillställning :D

Gårdagens resultat för russen!
Belsson 87887=38 unghästchampion russ
Ztorm 87887=38
Jetsson 77777=35
Armani 77887=37
Norrvedas vinst 98889=42 Reserv BIR
Strumpan 89879=41
Lojsta Candle Light 89888=41
Granös Morninglight 88878=39
Norrvedas Kompaz 78888=39
LojstaLaurus 88877=38
Monstorm 77878=37
Trofé 99988=43 BIR BIS
Grattis till alla fina russ och speciellt Trofé även om han var lite på "hugget" och diskussionerna om russens envishet och temperament drog igång.
Reserv BIS blev shetlandshingsten Skärgårdens Onassis RS 613 med 99788=41p och 3:a i BIS Norrvedas Vinst. 2 russ i topp 3 alltså!
Fullständiga resultat kommer inom kort att finnas på Roslagens Ponnyavelsförenings hemsida.
Ja, Trofé är jättefin. Stort grattis!
Inte mycket att diskutera russets envishet och temperament när det gäller Trofé! En hingst som varit jätteduktig i alla discipliner han ställt upp i, får lov att visa lite jävlaranamma när han träffar en massa andra konstiga ponnyer! 
Russen höll väldigt hög kvalité och var ju allra roligast att se så klart! Fast jag tycker att det är spännande med andra raser med.
Grattis till Trofés BIS-titel, han var så taggad och glad för att visa upp sig, en fröjd att se. Grattis till alla de andra som var fina och russkigt snygga!
Malin du ska vara stolt över din fine hingst! Hade han inte haft sitt jäklar anamma hade han heller aldrig varit så framgångsrik ii alla de grenar han ställt upp i! Ni är grymma!!!