Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1271 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 12-03-19

Godmorogn i landet!

Mulet och minusgrader och så snöar det.

Butiken idag, få se om Sara går till skolan.

Vi var iaf ut med russeni går, de var kanonpigga och ville bara springa, men det gick inte så bra för det var ganska halt på sina ställen, även om det gick bra att rida största delen av vägen runt byn.

Tittut
0

God morgon! Snöar i Odensala idag, typiskt! Hoppas dock att det inte blir långvarigt.

Ska åka och titta på bil idag. Har en volvo på gång, och jag är absolut ingen volvomänniska, men det är väl trots allt en bra dragbil, så jag kanske får bli volvoägare för första gången i mitt liv, vi får se?

Annars en helt vanlig dag på jobbet, dvs hemmet.

Ha en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Gurkane
1

Godmorgon!

En V70 är ingen bra dragbil. Jag har V70, framhjulsdriven. Däremot de bakhjulsdrivna 740, kanske även 940 är toppen!

Å vad jag saknar min gamla 745…

Här är hästarna ute i hagen och snön har fallit, Undra hur det nu går med det beställda vädret, fint och torrt, till Greva?

Ha en bra dag allihopa!

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morron

Vaknade till värsta ovädret. snö-regn-hagel och storm………men nu skiner solen och himlen är blå igen!

Gårdagen tillbringades med att åka tur och retur till Laholm, en resa på ca 75 mil. resulterade i att vi kom hem med en hästlastbil och jag är jätteglad!!

VeronicaP
0

# 3 Men då var ni ju rätt närma mig då ;)

Här är det strålande sol idag men det blåser något helt otroligt , de går ut och varnar för träd som blåst om kull på vägar och annat så man ska nog hålla sig på de stora vägarna idag ;)

Ska in på travet idag är tanken och få lite info om Röde Orm som är Hallands hästen i år på Rikstravet :D

murkla
0

God Förmiddag!

De var - 3 imore lite snö på marken. när jag slutade jobbet . Svårt att sova när solen tittar in men de blåser ute så de är inte så fint.

Idag blir d elite segt som jag ska jobba en till natt sova lite mer. och en vända till Murkla damen som äntligen börjar att fälla sin päls.

Ha de bra alla!

#3 Dalarnas häst  får jag info om på Fredag i rikstravet. Kan nog inte åka  på den som jag ska jobba natt och de var på kvällen…

Är de första gång som du är med på något sånt? De är de för mig.

VeronicaP
0

#5 om det var mig du menade så var jag med skåne hästen förra året och den var ju ingen hit den kom inte ens till kval ;) men i år hoppas jag att de ska gå mycket bättre :D