God eftermiddag
Jag är en nybliven russägare! Mitt första russin!
I lördags hämtade jag lilla Blocka Ambra. Jag har snokat lite här innan och sett att Bloka stuteri skriver lite här ibland :)
Ambra eller Amanda som vi kommer att kalla henne är en ursöt och snäll liten tjej som nog har charmat alla i stallet och även min 8åriga dotter som bara varit lite svalt hästintresserad innan. *yes*. Hon är född 2004 en precis lagom ålder.
Tanken är att både jag och dottern ska rida och köra henne. Jag har sneglat lite på maratonvagnar men får börja med att köra med rockarden vi fick med. Jag har kört travare men det var länge sen så jag får se till att fräscha upp kunskaperna. om några år hoppas jag att jag har möjlighet att ta föl oxå!
Hon inte igång och fick imorse skor på sig bak så nu är hon skodd runtom så nu ska vi sätta igång henne. Vilket behövs för hon är lite i rundaste laget och är en matglad liten tjej. Men hon verkar samtidigt väldigt pigg och framåt och verkar vara mer en arbetsmyra än en latmask 
Är det några här som kör/jobbar i skogen med sina russ?
Ett litet kort från andra dagen på nya stället, och Amanda letar redan efter var maten serveras ;)
Bra att ni märkt ut med ett M! M som i MAT!
Sört häst!
Jag brukar köra fram en del ved med mina russ. Det är en bra grundträning i att stå still och att lära sig dra på ett bra sätt. Dessutom är det lite lättare körning när kälken är tom.
Vet ni om det finns någon skogskörningskurs i västra götaland för småttingar? :) Vad är det för typ av kälke du har?
:) det är inte lätt när man har fyra ben att hålla ordning på ;) Fast jag trodde russ var skogshästar som tog sig fram över stock och sten utan problem. Det är klart det finns ju alltid undantag.
FNH Skaraborg har haft en skogskörningkurs i vinter och där har alla raser varit välkomna. Minst två russ har varit med vet jag.
Jag har kört med en rekad kälke som jag lunnat med.