God morgon! 22/5
I natt har vädrets makter berikat oss med bevattning och vackert skådespel. Det kombinerat med lite värme kommer att ge oss en härlig grönska. I går kväll var jag hos en kompis och tittade på ett minishettisföl, så nu längtar jag till Toffan ska föla…
I dag ska jag fortsätta att skura nästa box och måla mellanväggen terrakottafärgad.
Ha det gott!

Godmorgon!
Äntligen har det slutat regna. Man kan skönja en blå himmel ovanför dimslöjorna som håller på att lätta från ängarna….
Konstaterar att vi paserat 150 medlemmar nu…. Kul att det är ett så stort intresse för vår underbara ponnyras….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Godmorgon , här är det dimmigt och lite smått fuktigt , gör inget då vi behöver regnet. Igår hade vi det otroligt varmt , mitt på dagen var det 27 grader och jag trodde jag skulle smälta bort ett tag på jobbet när vi satte täppa, det brukar alltid blås annars men inte i går inte *ler*.
Ska försöka få hit veterinären idag och hoppas att han kan känna på Dingla om hon fortfarande är dräktig och få besked om det är fång hon har fått eller vad, jag vill ju inte gärna slänga i henne *butta* om hon är dräktig fortfarande utan hoppas i såfall att jag kan få något annat för fölet skull, men finns det inget annat så .. Ska även försöka få tid till Marielle hos vetrinären för röntgen eller undersökning och se hur det står till med hennes bakdel efter hennes svåra fölning då hon fortfarande inte kan röra sig normalt utan verkligen vesentligt bredbent i trav och galopp.
Veronica.P ==> Vad ledsamt med sjuka hästar! Hoppas att de kryar på sig snart. Fång är en bedrövlig sjukdom, och lurig - man vet aldrig riktigt VAD man egentligen ska göra för at hästen inte ska få tillbaka det igen, känns det som. <> Vi var ju på en intern liten klubbtävling i Upplandskuskarnas regi i helgen. Om ni vill veta hur det gick till när Hjördis och jag blev slagna av en rottweiler i klassen för "Övriga ekipage", så gå till min hästdagbok på http://s14.invisionfree.com/Mulen, leta er ner till Ponnyklubben på Nya Äventyr del II, och sedan är mitt nick där Anna. Där finns också några bilder på mina russ! :) Så här såg Gerda ut i söndags, i sina fina blå flätor! ;)
Gud vad hon är fin Anna! Är alltså lite förälskad i din Gerda 
Idag fyller Silja 15 år, stackarn i sin sjukhage (fång) Men hon mår bättre, så vi tänker positivt.
SigneK => Ja, visst är hon otroligt söt? Dessutom är hon SÅÅÅ jättetrevlig att hålla på med. Hon älskar sin lill-matte A som rider henne tre gånger i veckan, och när hon sitter på ryggen riktigt ser man hur Gerda lyser upp och får ett helt annat lyft i steget. :)

Men Anna då … du skrev att du givit dina russ sockerbitar! Jag trodde inte att den fanns någon mer än jag som gör det nuförtiden. Roligt att se att det finns russ som vet vad socker är. Mina gamla vet precis vad som väntar när "mormor" kommer på besök, och ropar direkt när de ser mig.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
Ja, Hjödis får ALLTID socker när vi håller på med körningen - en bit när hon är förspänd och en bit när vi är klara och har spänt ifrån efteråt. Det har lett till att hon står blick stilla mellan skaklarna, för hon tänker minsann inte gå ett steg förrän hon fått sin sockerbit! *smart ponny* :) Däremot är jag väldigt sparsam med socker och annat godis annars - så i går var ett undantag. Socker ska liksom vara förknippat med det där JÄTTEROLIGA och speciella tillfällena! Visst är Gerda lik vackre Frö - och båda är ju sin pappa Jonis upp i dagen!

Ja, hon brås nog på pappa. Här en bild på honom som skolhäst på körkursen igår.
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~
Jag tycker det är så härligt, att så många skriver i den här tråden -God morgon! -tom på dagen och på natten.
Jag tänkte i början döpa den till godmorgon, god middag och god kväll, precis som i den där leken… Och så har det blivit , ler lite när jag tänker på det!
Ja då är det i alla fall godkväll nu…..
Har inte haft tid att skriva förut, mockat boxar och skjutsat åldrig fadet till lasarettet för provtagning…..sen är dan slut! Hoppas ni har det bra alla!