God morgon 2012-03-08
Morgon där ute
Idag bara 0 gradigt så skönt att slippa dessa kalla mornar och nu kanske den jäv.. isen någon gång försvinner. Annars för dagen hinna djuren och ett läkarbesök innan jobb Sedan väntar tre dagar ledigt från borta jobb det blir bra
ha en bra torsdag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Någon minus ute och halvklart, något litet snö är utlovat idag och det har slutat blåsa.
Få se vad vi gör före jobbet idag, förmodligen en tur med QP igen.
Sedan butiken och jag hoppas vekrligen att det är mer folk på stan idag, de andra dagarna har det var it helt öde, förmodligen njuter alla av finvädret som varit.
God Morgon!
Toppen väder ute någon minus, lätt blåst och ev snö idag.
Vi har bara blankis på våra vägar efter förra veckans tö väder, hagarna håller sig relativt halkfria ännu.
Med ett gäng oskodda ponnyer/hästar så blir det ingenting motionerat.
Har haft tid iställe för att röja/städa sadelkammaren. Har en friggebod som är sadelkammare och eftersom jag är lite av "ha freak" så är den väl fylld.
Har lite dille på armesaker till häst, är bla ägare av fyra sadlar + några selar mm
Dagens plan är att se över ponny selarna, vem kan ha vad…
Tyvärr är Ise en större tjej så hon kan inte ha någon av selarna, så till henne skissar jag på att tillverka en bröstsele i brunt präglat tärnsjöläder. All matrial finns hemma bara tiden ville räcka till också.
Ha en skön torsdag!
Mari / Finns på facebook: Trolldalens Sadelmakeri & Stuteri