Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etiketthästhälsa-hästhållning
Läst 8156 ggr
[Justie]
0

Hur mycket väger era russ?

Hur mycket väger era russ? :-)

[Justie]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ekslätts Just Me väger 270 kg

Lena90
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har försökt väga min med viktband (är inget proffs direkt, får nog öva lite :P)
Torpets Aurora, -09, vägde i mars ca. 210

Carpe diem!

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ingen aning men jag tror de väger mer än man tror. En väns russ var på klinik och vägdes där och han vägde 320 och då är han ett liet russ, ca 120-21 och inte alls jättegrov, dock var han vältränad(musklad).

Valli
0

Truls, som är 129 cm, vägde för några år sedan 352 kg. Fick då stränga order av veterinären att banta honom typ 50 kg.Tungan ute

Vi ska till Ultuna på onsdag, så jag ska passa på att se hur mycket han väger nu.

PernillaJ
0

Deniz II vägde 348 kilo vid klinikbesök i juni 2009. Hon är 128 cm hög och var i normalhull.

[Grabbarna-A]
0

Russvalacken vi hade som var 121 cm vägde runt 270 kg och stoet som var 129 cm vägde 325 kg, men hon skulle ha behövt väga lite mer, men var svår att få upp hullet på.

Margita
0

Min Emil väger ca 345, är ungefär 130 hög. Mäter med måtband regelbundet för att kunna hålla vikten på honom.

mallan-nog
0

Vi vägde Monita på Täby för några år sedan. Då vägde hon 270 kg.

Emelie89
0

Eros vägdes nu på Ultuna och han väger 230kg och är född i maj 2009.
Hur hög han är vet jag inte riktigt men ovanför 120 är han.

GranoStall
0

Ca 290-320 när vi har vägt de flesta russen, normalhull. Men då har jag inte tagit hänsyn till om de är nyutfodrade eller satta på ransonering pågrund av operation. Vikten kan tydligen skilja sig 20% beroende av fyllnadsgrad i grovtarmen, det ryms mycket där!Skrattande

//Cecilia

[Panza]
0

Pollan vägde 320 under många år, då jag passade på att väga när jag var på kliniken. Hon var 124 i mkh. Hon hade väl normalhull, kanske lite högt..

Carpedium
0

Puttar upp den här tråden med en fråga om hur mycket ni tror att ett russföl på 9 månader väger ungefär ?